Corsair Hydro H110 Review

Jism 1 februari 2016, laatste update op 1 februari 2016, 468 views

Corsair Hydro H110

Uitstekende koeler voor CPU's met meer dan 150W TDP. Stil, effectief, pompje hoor je niet, stevige slangen en aansluitingen, nadeel is aansluiting wat niet helemaal goedgaat (zie toelichting)

Pluspunten

• Robuust
  • Uitstekende prestaties
  • Stil

Minpunten

• Bevestiging deugt niet

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 5
Ik zocht een koeler ter vervanging van mijn Corsair H70i. Mede omdat ik mijn CPU aan het OC'en ben, voldeed deze kleine schattige koeler niet meer. De temperatuur schoot bij 4.2GHz tegen de 60graden aan wat zorgde voor Bsod's met uitvoerige OC sessies.

Ik ben het type dat vaak weet wat ie wil en had met keuze ook niet zo'n probleem of dat ik ellendig lange reviews moest gaan lezen om te kijken of het wat was. Mijn voorkeur viel op een dubbele waterkoeler met iets meer 'flow' en grotere slangen t.o.v de Corsair h70i. Het was de H110 geworden.

Besteld via 4launch op vrijdagavond, dinsdag binnen (omdat ik maandag niet thuis was). Installatie en compatibiliteit was het probleem verder niet. Voor AM3+ gebruiken ze een backplate, 4 tal duimschroeven, 4 klemmetjes en that's it. De pomp / heatsink druk je als het ware op de CPU op waarop al pasta zat waarop je de duimschroeven vastdraait.

Het enige waar ik wel mee zat is dat van alle geleverde schroeven, de maten uiteindelijk niet klopte. Ik spreek over de radiateur / fans / behuizing (Fractal design XL R2). Uiteindelijk hangt het zaakje met 4 schroeven ipv 8 stuks vast in de kast omdat het schroefdraad af lijkt te wijken met de gaten van die van de kast.

Snap hier werkelijk geen reet van, het maakt me ook eerlijk gezegd niet uit, het hangt en het werkt :P Qua temperatuur ben ik meer dan 20 graden gezakt en is een stabiele OC op 4.2GHz nu wel mogelijk (X6 Thuban 2.8Ghz). Voor een full stable high / IBT test komt de temperatuur niet hoger dan piek 47 graden.

Echter heb ik de fans hiervoor best lui staan en duurt het even voordat ze inkicken.

Voor de rest uitstekende koeler, doet wat het moet doen en het is eenvoudig af te stellen d.m.v fanprofiel in je bios. Wel is het aan te raden de pomp altijd maximaal (12V) te laten draaien en de fans juist zachter.

Heb jij ook een Corsair Hydro H110?