Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth Review

JDG_ 22 februari 2016, 453 views

Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Snelle netwerkkaart met issues.

Pluspunten

• Snel
  • Vlotte installatie met drivers

Minpunten

• Pingspikes
  • Niet compatibel met Airport

Na installatie van deze kaart waren mijn netwerkproblemen (trage en wegvallende verbinding) opgelost. Totdat ik muziek ging afspelen via Airplay met iTunes, De issues: verbinding verdwenen na slaapstand van laptop, en na elke minuut haperde de muziek.

Het tweede probleem werd veroorzaakt door pingspikes en kon ik oplossen met een tweak in het windowsregister. Het eerste probleem is hardnekkig; Intel support beantwoorde de vraag over compatibiliteit niet, echter op fora is er e.e.a. over te vinden.

De wifi-kaart daarom maar teruggestuurd naar de verkoper.

Heb jij ook een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth?

Kun je wat meer vertellen over die pingspikes? Die dat die scanwhenassociated setting in het register? Of heb je wat anders gedaan?

En heb je inmiddels als een goed alternatief gevonden voor deze kaart? Qua geld boeit t me momenteel niet zoveel, als het maar een goed werkende kaart is, zonder issues! Ik wil GEEN pingspikes meer:)
Ik vind dat met die pingspikes maar vreemd. Lees daar verschillende berichten over op het inet, maar heb er zelf totaal geen last van.
Heb zelf de 7260AC met BT in m'n Dell Inspiron 15 (7535) met Win10 ingebouwd en laatste intel driver geinstalleerd (originele 7260 in laptop was alleen 2.4N). AP is een Asus RT-AC68U met de laatste Asus fw (dus niet Merlin), waarvan ik de routing functies niet gebruik, maar alleen als AP dus...
Ik heb dus totaal geen enkele last van pingspikes, en heb ook die reg entry van scanwhenassociated niet.
Ik haal transfers van tussen de 30 en 35MB/s naar m'n fileserver, en m'n ping naar diezelfde FS is strak 1ms.

Ik gebuik geen itunes of airplay, dus daar kan ik niet over oordelen, maar streamen naar m'n chromecast 2 (zowel beeld als geluid) gaat vlekkeloos.

Voor mij zou hij dus 5/5 sterren krijgen, maar iedere situatie is natuurlijk anders, en is moeilijk te vergelijken.
@lj_tree: inderdaad, die. Heb helaas geen alternatief gevonden.
@derx666: Tja het blijft iets raars soms, dat wifi. Ik merkte dat de ontvangst van dat Intelkaartje ook veel beter was dan dat ding dat Asus erin zet (verschil van 20dB op dezelfde plek). Overigens die regentry moest ik zelf aanmaken.