BenQ Zowie EC2-A Gaming Mouse Review

senne_vdb 30 januari 2016, laatste update op 30 januari 2016, 905 views

BenQ Zowie EC2-A Gaming Mouse

In alle opzichten een zeer degelijke muis voor zowel alledaags gebruik als gaming. Misschien niet de goedkoopste, maar naar mijn mening zeker zijn geld waard. Op prestaties en bouwkwaliteit niets aan te merken. Niet meteen de meest opzichtige gaming-muis, wat ik wel weet te waarderen.

Pluspunten

• Kabellengte (niet te kort of lang)
  • Extra pootjes ter vervanging bijgeleverd
  • Strak, low key design voor een gaming muis
  • Goede coating, slijt niet meteen af
  • Uitstekende sensor
  • Driverless

Minpunten

• LED in scrollwiel kan niet uit en is in volledig donkere ruimte best fel

Na wat opzoekwerk op internet tijdens mijn zoektocht naar een goede allround/gaming muis bij Zowie terecht gekomen; een mij voorheen onbekend merk dat vooral geprezen wordt voor de "god tier" sensoren die ze in hun producten gebruiken. Via hun site een keuze gemaakt uit de verschillende modellen (en dat zijn er best veel). Ik heb liever een asymmetrische muis dan een symmetrische, en heb als man relatief kleine handen. Uiteindelijk ben ik bij de Zowie EC2-A uitgekomen, en heb deze besteld voor ¤63.27.

Een half jaartje geleden heb ik de muis ontvangen, en op de unboxing valt niet veel aan te merken. Simpele doos, simpele handleiding, de muis zelf samen met een sticker en één setje extra pootjes, voor wanneer deze afgesleten zijn. Dat laatste vind ik zeker een pluspunt; het is altijd leuker om out-of-the-box reservestukken te krijgen, dan ze achteraf te moeten bestellen.

De muis heeft 4 verschillende DPI-settings, en elke setting wordt aangetoond door middel van de LED onder het scrollwiel die van kleur verandert. Dit wil zeggen dat je je kleur niet kan kiezen, maar gebonden bent aan je DPI-keuze wat kleur betreft. Tenzij je natuurlijk die kleur zo extreem haat dat je bereid bent om over te schakelen op een andere DPI-setting. De muis is driverless, wat betekent dat je ze zonder problemen instant kan gebruiken op éénder welk device. Het nadeel is dan weer dat je geen customization opties hebt, zoals het uitzetten van de LED bijvoorbeeld. Deze LED schijnt nog best fel in een donkere ruimte.

Algemeen heeft de muis een zeer goede feel: zachte en comfortabele coating die niet meteen verdwijnt. De bouwkwaliteit is in orde: natuurlijk is het plastic galore, maar alles voelt solide. We zijn ondertussen 6 maand verder, ik heb ze als student dagelijks los mee in mijn rugzak en ze heeft dit totnogtoe probleemloos doorstaan.

Overall ben ik zeer blij met mijn aankoop, en vind ik 'm zeker zijn prijs waard.

Heb jij ook een BenQ Zowie EC2-A Gaming Mouse?

Geen foto's helaas, maar ik begrijp dat het hele fijne muis is. Heb jij een rood logo of transparant?
Ik heb niet het rode, maar witte logo. Transparant zou ik het niet noemen, het is gewoon een witte print op de zwarte coating.
Oh echt, ik dacht dat hier led ingebouwd zat. Of dat wel of niet zo is, ik vind wit mooier staan dan rood, omdat het neutraal oogt.
Het witte logo staat inderdaad een stuk neutraler, maar is dus zonder ledje eronder zoals dat wel het geval is bij meerdere muizen van merken als Razer en Steelseries. Vandaar dat ik dit ook een zeer low-key gaming muis vind, enkel het ledje onder het scrollwiel geeft weg dat het niet je doorsnee computermuis is. Ergens had ik zelfs dat ledje graag kunnen uitzetten, maar het zij zo (mede door het driverless gebeuren). :)
Ja precies, maar qua functionaliteit lees ik dat het echt supergoede muis is. Volgens mij denk je daar ook zo over als ik de review zo lees. :)

[Reactie gewijzigd door Luxicon op 19 maart 2016 21:06]