Specificaties DLNA -support, WiFi - Bekijk alle specificaties

WD TV Live (2011) Review

Jlampie 29 januari 2016, 263 views

WD TV Live (2011)

Mijn AcRyan gaat het begeven dus alvast alternatief gekocht. Voor goedkoop bedrag via BVA kunnen kopen dus leuk bedrag om te testen. Makkelijk, simpel (misschien te), goedkoop, speelt hoop af. De AcRyan had 3 usb poorten waarvan 1 host. was voor mij er prettig.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Afstandbediening werkt simpel
  • speelt (bijna) alles af

Minpunten

• 2 soorten standby
  • te weinig usbpoorten
  • usb voorzijde blijft raar
  • afstandbediening goedkope kwaliteit
  • al de app's / socialmedia meuk

Geluidskwaliteit Score: 4
De WD TV is een erg simpele mediaplayer. Ik twijfelde met de eGood maar koos toch voor de naam. Na een beetje zoeken zag ik een nieuwe bij BVA auctions. wat een koopje bleek.

In de doos zit een tulp audio kabel,... wat ik daar mee moet? Geen hdmi bijgeleverd, hoeft van mij ook niet want is vaak van mindere kwaliteit. Ook stroom adapter zit in de doos, afstandsbediening en kastje zelf.

Ik dacht dat het formaat van het apparaat net als een WD elements HD was maar het is stuk kleiner. Ook vergeleken met de AcRyan HDplayon is ie erg klein.

Aansluiten was erg makkelijk, kind kan de was doen. Aangesloten op lan netwerk.

De installatie was meteen een software update, waar gelukkig geen problemen mee waren. Heb wel eens gehad dat de update slechter was als originele software.

Na taal instellingen en wat mappen beheer was alles zo ingesteld. Wel is al die socialmedia meuk niet nodig, dat doe ik wel op mijn tablet of tv.
Het was een hoop gedoe om de startpagina leeg te gooien en alleen de mappen video's en foto's over te houden. (was niet moeilijk maar duurt met zo'n afstandsbediening gewoon te lang.

Na een aantal films en series afgespeeld te hebben werkt alles naar behoren, geen vastlopers, enz. Lees de laatste tijd wat tegenvallende berichten maar ik heb het nog niet gehad. Wellicht toch de software update. Mocht dit zo zijn moeten mensen wel hun reviews een keertje aanpassen.

De eerste keer bij standby bleven mijn harde schijven aanstaan, erg vreemd. Op de website van WD was de helpdesk erg slecht. Niks kunnen vinden.
Maar Tweakers bracht de uitkomst! Blijkbaar moet de stand-by knop van de AB 5-10 seconden vast houden totdat alles uitschakelt. Er zijn dus 2 standen stand-by...

Mijn AcRyan had 2tb harde schijf dus moest nu wel effe goochelen met de harde schijven. Raar is de usbpoort aan de voorzijde. Een usbstick gaat wel maar een snoertje aan de voorkant hoort gewoon niet. Ik had liever 3 usbpoorten aan achterkant of zijkant gehad.

al met al prima apparaat, goedkoop en speelt alles af.

Heb jij ook een WD TV Live (2011)?

Beetje late reactie, maar ik ben de eerste dus ik waag het erop.
Ik heb ook deze WDTV live, maar hij speelt echt geen MP4 en dat format komt nu juist steeds vaker voor. Heb jij hier geen problemen mee?
Om die reden denk ik aan een goedekope Android TV box, dan kun je er apps op zetten waarmee je uiteindelijk elk format de baas bent.
Zie reactie hier onder! 👍
Ik heb het idee dat de updates veel kapot maken. Bij mij speelt ie inderdaad steeds minder bestanden goed af of ondertitels komen niet... doe steeds meer via tv.

Ik raad idd asn om nu android tv of iets anders te kopen.
Ik zit nu te denken aan een Dune HD Smart D1. Een oud beestje, maar volgens mij heel goed