Corsair Raptor K30 (Belgisch model) - Reviews

Specificaties Bedraad Azerty met Standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Corsair Raptor K30 (Belgisch model) Review

Glodenox 27 januari 2016, 150 views

Corsair Raptor K30 (Belgisch model)

Toetsenbord met een goed gevoel tijdens het typen, mooi design voor de prijs, maar jammer genoeg laat het wel meerdere steken vallen in de verwerking van toetsaanslagen.

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Problemen sommige toetsaanslagen

Een tijdje geleden dit toetsenbord op de kop getikt omdat ik een nieuw toetsenbord nodig had en de lichtjes in de toetsen me wel handig leken. Over het algemeen kan ik stellen dat ik vrij tevreden ben van de ergonomie, hoewel er een zware bug in het toetsenbord lijkt te zitten dat zeer frustrerend kan zijn.

Het is namelijk zo dat je als je de shift-toets ingedrukt houdt en bepaalde toetsen kort na elkaar intoetst, enkel de eerste letter een hoofdletter zal worden. Dit zou een hardware-probleem zijn in het toetsenbord en dus niet makkelijk op te vangen zijn met software. Andere mensen hebben dit gedocumenteerd en er werden geen oplossingen voor gevonden. Als ik niet snel in hoofdletters OI kan typen maar het altijd Oi wordt (het eerste heb ik effectief traag getypt, het tweede snel), dan hoeft het voor mij als programmeur niet meer. Voor de meeste mensen zal dit echter geen probleem zijn omdat niet iedereen meerdere hoofdletters naast elkaar wilt kunnen typen.

Heb jij ook een Corsair Raptor K30 (Belgisch model)?