Specificaties RPG-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Fallout 4, PC (Windows) Review

gast128 27 januari 2016, laatste update op 27 januari 2016, 244 views

Fallout 4, PC (Windows)

Prima spel waaraan je je uitstekend kan vermaken.

Pluspunten

• Veel te doen
  • Mooie wereld om te ontdekken
  • Bouwen

Minpunten

• Schieten subpar
  • Load times
  • Minder side quests
  • Grafisch niet constant
  • Verborgen UI opties

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 3
Geluid Score: 3
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 5
Fallout 4 is een mix van Fallout 3 en Skyrim. Fallout 4 speelt zich af in de toekomst, 200 jaar na een nucleaire oorlog. Je gaat op zoek naar je zoon die voor je ogen is weggenomen. Zoals gebruikelijk kom je via het uitvoeren van quest's verder in het verhaal. Evenwel zijn vaak de side quests meer dan de moeite waard.

Grafisch is Fallout 4 beter dan zijn voorganger. De hoofd quest is interessanter en de wereld is mooier om te ontdekken (t.o.v de groene wereld in Fallout 3). Negatieve punten waren voor mij de lange laadtijden; het schieten had beter gekund en grafisch is het niet altijd constant. Ook hadden ze er wel wat meer side quests in kunnen stoppen. Ondanks dat heb ik er inmiddels 100+ uur in zitten. Op internet zijn er flink wat uitgesproken meningen over Fallout 4. Bethesda heeft in deze versie minder nadruk gelegd op het RPG aspect en dat heeft bij een aantal die-hard fans tot overdreven reacties geleid. Wat je van die beslissing ook vindt, Fallout 4 blijft op zichzelf gewoon een geweldig spel waarin je uren kan vermaken.

Heb jij ook een Fallout 4, PC (Windows)?

Meer advertenties

Had je een SSD?
Ik kan me nog herinneren dat ik speciaal voor Skyrim een SSD kocht :P
Bethesda's sandboxes hebben zeer veel profijt van een SSD.

Miste je het roleplayen?
Ik heb een SSD en ook 12GB (i.e. voor file caching), maar toch duurde het iedere keer een tijdje als je dan weer een ruimte binnen ging. De role playing miste ik niet zo, maar ik ben dan meer een liefhebber van open world fps. Ik speel eigenlijk altijd als good guy.
Ik heb na enige tijd alle bobbelheads en quests wel gedaan, je bent trouwens de dlc content vergeten en de mods.
Ik heb inmiddels ook de DLC uitgespeeld. De workshop toevoegingen zeggen mij niet zoveel; blijft over de verhalende toevoegingen:
  • Automatron: korte verhaaltje over op hol geslagen robots; weinig zeggend
  • Far Harbor: dit is een vrij uitgebreide DLC met een behoorlijke hoofd quest. Goede toevoeging
  • Nuka-World: uitbreiding die gelokaliseerd is een thema park gebouwd rond Nuka Cola. Beetje tegenvallend hoewel alle Nuka varianten (e.g. Nuka Mirelurk) wel weer grappig is. Ook is het aan te raden om Sierra Petrovita uit Fallout 3 tegen te komen
De DLC's zijn een beetje duur voor de volle mep. Ik heb de season pass voor 30 euro gekocht wat nog steeds aan de hoge kant is. Evenwel was dit een soort actie als waardering voor heel Fallout 4.
Nvidia heeft ook een mod uitgebracht met hun eigen Fault btw.