Dome DAB201 Zwart Review

dfrenner 26 januari 2016, laatste update op 23 mei 2017, 1.825 views

Dome DAB201 Zwart

Prima dashcam met GPS voor een heel leuke prijs. Het perfecte alternatief als je 200 euro voor een goede dashcam te veel geld vindt. Of als je altijd al een tweede dashcam aan de achterkant wilde hebben, maar niet zo veel geld eraan uit wil geven!

Pluspunten

• Ambarella A12 chipset
  • 1440P
  • GPS
  • Formaat
  • Externe GPS voor optimale plaatsing/bereik

Minpunten

• Zwaar

Beeldweergave Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 5
Design & bouwkwaliteit Score: 4
Voor deze prijs is de Dome D201 een erg mooie dashcam. Vooral overdag erg goede beeldkwaliteit die niet onder doet voor mijn 200 euro kostende DOD LS460W.
Nachtopnamen zijn iets minder dan de DOD LS460W, maar we moeten de 90 vs 200 wel in ons achterhoofd houden! Daarnaast zijn het nog steeds erg nette beelden die hij 's nachts maakt.

Hij heeft erg veel opties aan boord, in het uitgebreide menu kun je erg veel instellen. Parkeer modus, lane detection en de afstand tot de voorligger zijn slechts enkele voorbeelden.

In de doos zit de camera, een 12V usb lader, 1,2 meter data kabel (USB->MiniUSB), 3,6 meter kabel (USB->MiniUSB), handleiding en externe GPS ontvanger.

De kabel is lekker lang om hem netjes en mooi weg te kunnen werken, ideaal.

Hierbij een tweetal youtube filmpjes die wat meer inzicht geven:

En dan natuurlijk de prijs:
Dome D201 1440P GPS

$96 = +/- 90

Heb jij ook een Dome DAB201 Zwart?

Sinds je review (dank daarvoor overigens) zijn er al weer een paar nieuwe firmware revisies uitgekomen. Welke firmware gebruik je nu zelf?
Thnx!

Door de compressie die Youtube toepast is moeilijk het verschil te beoordelen t.o.v. de originele firmware. Voor jou zijn de grotere bestanden blijkbaar de extra beeldkwaliteit wel waard. Zou je in woorden het verschil tussen de standaard firmware en de high-bit-rate versie willen beschrijven?

Op dit moment draai ik zelf op V2385 en dat geeft al hele goede resultaten.