Specificaties Tower, 7 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon BW9000-W (Window) Wit Review

Consigliere 24 januari 2016, 1.478 views

Sharkoon BW9000-W (Window) Wit

Een mooi afgewerkte kast met vele mogelijkheden voor een zeer betaalbare prijs

Pluspunten

• Strak afgewerkt
  • Getint acryl
  • filters op de juiste plaatsen
  • Ruime kast
  • Meegeleverde fans
  • Pareltje voor het oog

Minpunten

• PSU filter zit wat onhandig
  • zonder modden geen 2 videokaarten mogelijk die groter zijn dan 29cm

Skarkoon BW9000-W

De Sharkoon BW 9000-W wit.

Wat was mijn verwachting van deze kast.? Na het zien van de promo film wilde ik deze kast zelf eens in handen hebben gehad.
De kast voelt stevig en stabiel. De zijpanelen zijn van stevig plaat materiaal en zelf met de window erin voelt deze erg sterk aan.

Van het filter op de bovenkant had ik persoonlijk een betere afwerking verwacht ( de magneten )ondanks dat het goed past en vastzit.
De voorkant van de kast zijn 2 ledjes gemonteerd om zo een mooie gloed bij de kast te creŽren

De kast is verkrijgbaar in 3 types:
BW9000-W wit (windowed)
BW9000-W zwart (windowed)
BW9000-V zwart
Specificatie
De specificaties van de website:

De kast word geleverd met 1x120mm(LED) aan de achterkant en 2x 140mm fans aan de voorkant, voorzien van een afwasbaar filter( na demontage van de voorkant).

De montage van een GPU tot een max van 29cm is geen enkel probleem.

Mocht je echter een grotere videokaart hebben ben je genoodzaakt om de HDD tray te demonteren. Dit gaan eenvoudig met 2 thumb schroeven aan de achterzijde van de tray.

Helaas zou je niet een 2de (grotere ) videokaart kunnen installeren aangezien de SSDtray vast zit.

Ook word er een usb3.0 connector geleverd inclusief 2.0 plug. Mocht je een ouder moederbord hebben die geen 3.0 ondersteund dan zijn de usbpoorten te gebruiken als 2.0

Gezien de afstand tussen de SSD tray en de fan van de videokaart zal een grotere videokaart misschien problemen geven met de 3de fan
De kast

Deze kast heeft een mooie strakke witte kleur en alles is netjes afgewerkt.Nu moet ik wel zeggen dat dit wel erg opvalt t.o.v. de zwarte behuizing die hiervoor op de plek stond.

Zoals ik net al aangaf staat deze kast stevig op zijn poten met een kleine 8kg aan materiaal.
Er valt niets aan te merken op de afwerking van de kast. De usb poorten , audio en de powerknop zijn netjes uitgevoerd in de frontpanel welke makkelijk te demonteren is.
Deze is voorzien van 2 uitneembare 5,25inch paneeltjes voor de dvd en evt een fancontroller.
Deze uitvoering is voorzien van een side panel die getint acryl bevat. Dit geeft een erg mooie gloed door de blauwe led fan die aan de achterkant gemonteerd zit.
Zelfs de binnenkant is volledig meegespoten en alles is netjes afgewerkt in witte en zwarte accenten. De kabels zijn allemaal mooi uitgevoerd in zwart. Waardoor je in zijn geheel een strak uitziende kast krijgt
Binnen in de kast + inbouwen

Zoals je verwacht bij een kast van dergelijke prijsklasse. Een mooi aanbod aan schroefjes en kabelbinders. Er zit zelf een quickguide bij hoe je alles monteert en of demonteert. Meegeleverd is een bijpassend paneel die je ipv de 5,25inch tray kunt gebruiken om zo de kleinere variant netjes afgewerkt in de kast te hebben zitten.

In deze kast is veel ruimte gehouden voor een rad inclusief fans. Je kan kiezen om een 360rad boven in te doen en je dvd rom 1 slot te laten zakken zodat deze genoeg ruimte overhoud of kiezen voor een 280 rad die ook aan de voorkant gemonteerd kan worden.

De SSD’s en HDD’s zijn zonder moeite in de snelmontage glijders te plaatsen. Waarna je ze voor alle zekerheid aan de onderkant nog kan vastschroeven.
De dvd-rom klikt makkelijk in de houder waarna je deze makkelijk los kunt klikken en kunt demonteren.

Voor kabelmanagement is veel ruimte gehouden. Zowel door de gunstig geplaatste HDD/SSD tray als door de ruimte achter het moederbord.Ook is gedacht aan genoeg montagepunten voor het kabelmanagement

De demontage van de HDD tray voor de grotere videokaart is een makkelijk klusje doordat deze eruit schuift na het losdraaien van 2 thumbschroeven aan de achterzijde van he tray.

Aan de voorkant van de kast zit een filter om het stof buiten de deur te houden van de 2 x 140mm fans. Echter is het van belang dat wanneer je de kabels te strak wegwerkt achter het moederbord je de frontpanel er niet meer makkelijk af krijgt en dus ook niet bij het filter kan komen om deze correct te demonteren. ( klemsysteem )

Het filter van de voeding is op een voor mij heel ongelukkige plek gemaakt.
Deze krijg ik er door mij relatief grote handen er niet makkelijk uit. Gelukkig kun je met je nagel deze er makkelijk uit halen. Als verbeterpunt zou de achterpoot schuin afgerond kunnen worden zodat je hem normaal met je vinger lost kunt halen.
Voor de rest is het een prima filter die stevig en solide aanvoelt. Ook dit filter is afwasbaar.

Helaas beschik ik niet over een modulaire voeding. Hierdoor moet ik al mijn gebruikte en ongebruikte kabels weg zien te werken op het achterpaneel.. Dit ging boven verwachting erg makkelijk. ( vergeleken bij de silencio 652 van CM )

Volgens de specificaties zou er ruimte zijn voor een koeler met de hoogte van 16,5cm
Nu komt de mugen 3 rev B daar heel erg in de buurt met zijn 158mm Hoogte en heb er zelfs meer dan een halve cm nog aan ruimte!.
Algemene indruk / koeling / geluid

Zelf ben ik erg gehecht aan mijn Silencio 652 van CM . Door de geluidswerende isolatie aan de binnenzijde van de panelen ( zijkant en frontpanel ) Dat ik er vanuit ging dat deze kast meer geluid zou maken.
Niets is minder waar. Deze kast is net zo stil als de silencio en misschien nog wel stiller.
Hoogstwaarschijnlijk komt dit door de 2x 140mm fans ipv 1x 180/200mm fan in de silencio
Kwa temperaturen zal je verschil gaan merken als je de kast gaat voorzien van nog eens 3x120mm of 2x140mm fans aan de bovenkant. Hierin merk ik geen verschil ten opzichte van overige kasten die ik gehad heb of in bezit heb.
Eind resultaat

Een mooie stevige kast met een goede afwerking en vele mogelijkheden.
Vergeleken met andere kasten doet deze niets onder voor zijn concurrenten. Een goede kast met vele mogelijkheden en opties . die kwa gewicht opties en prijs prima hun mannetje staan.

Mogelijke aandachtspunt voor de Sharkoon BW9000-W is wanneer er 2 grotere kaarten dan 29.3cm geplaatst willen worden dit niet mogelijk is door de SSD tray die niet uitneembaar is.

Heb jij ook een Sharkoon BW9000-W (Window) Wit?

Mooie review! Dit zou hem wel eens kunnen worden voor mij :) maar dan wel zwart en zonder window!
Is er een mogelijkheid om de verlichting aan de binnenkant ook uit te zetten als de pc aanstaat?
Enige mogelijkheid is om de fan te vervangen voor een Non-LED anders zal deze blijven branden.
OK dank je wel voor je antwoord!
Hey
Mede door jouw review de keuze gemaakt de kast te halen.
Vandaag alles in elkaar gezet en alles werkt prima, mooie en goede kast.
Alleen mijn LEDjes aan de voorkant branden niet? Ook bestond de bekabeling die aan het frontpaneel zat maar uit 3 kleine kabeltjes; Power switch Reset Switch en HDD Led. Hoe kan ik ze laten werken?
Uit mijn hoofd aangezien ik de kast jiet meer heb. ZIT er een molex stekker die je aan moet sluiten.