Specificaties Stereo speaker - Bekijk alle specificaties

Razer Ferox 2.0 (Zwart) Review

Ramazan 12 mei 2016, laatste update op 12 mei 2016, 303 views

Razer Ferox 2.0 (Zwart)

Ik ben erg tevreden over deze speakers.

Pluspunten

• Omvang
  • Geluid
  • Kwaliteit
  • Design
  • Volume

Minpunten

• Bas
  • Korte Jack kabel
  • Korte USB kabel

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Hoi Allen,

Dit word mijn eerste review.

Ik heb recentelijk de Razer Ferox 2.0 stereo speakers aangeschaft. Ik was al een tijd opzoek naar leuke speakers die ik direct op mijn bureau kon plaatsen zonder dat deze te veel ruimte in beslag namen. Daarnaast wilde ik kijken of het mogelijk was om deze te gebruiken wanneer ik een presentatie wil geven op mijn laptop in combinatie met bijvoorbeeld een beamer.

Wat doorslaggevend was in mijn keus voor deze speakers was de prijs. Razer had een award gewonnen op een evenement waarbij ze na het winnen van deze award 24 uur lang een korting van 50% gaven op hun producten in hun store. Van bestellingen vanaf 59 euro werden er geen bezorgkosten in rekening gebracht.

Normaliter kosten deze speakers in de Razer store 74,99 euro cent.

Het eerst wat mij op viel was de grootte van de doos. Op de afbeeldingen kreeg ik het idee dat het best wel grote speakers waren. Na het uitpakken was ik aangenaam verrast vanwege het feit dat deze eer doet aan het woord portable wanneer het gaat om omvang. De speakers zijn erg klein en laten we gerust zeggen schattig, maar vergis je niet in het schattige van de speakers. Er komt namelijk een volume uit waar je gerust u tegen mag zeggen. Voordat ik verder ga over het geluid en de kwaliteit hiervan ga ik jullie eerst nog wat meer vertellen over het uiterlijk en de kwaliteit van deze speakers en uiteraard het unboxing process.

Unboxing

Toen ik de verpakking zag moest ik in het begin eigenlijk lachen. Mijn eerste indruk was woooooooooooow dit is best klein!!! op de foto zag het er toch iets groter uit.

Mijn tweede reactie was, nou best handig eigenlijk :) want dit is wel waar ik naar opzoek was.

De afmeting van de verpakking is L: 16CM B: 8CM. De speakers worden verder geleverd in een soort van een travel tasje geleverd waarbij er voldoende ruimte is voor je speakers en kabels. Dit klinkt misschien heeel gek, maar ik vind zelf persoonlijk een box wel leuk om te bewaren voor als deze style heeft. Hierin stelt Razer mij niet teleur. Leuke verpakking en de travel tas is ook super handig ingedeeld.

Speakers

De speakers zien er super gaaf uit. Het design stelt niet teleur. Het heeft de vorm van een kegel. Verder zijn de speakers voorzien van een groene gloed aan de onderkant wat in de avonden erg leuk is om te zien, mits je van licht houd en de kleur groen :9. Echter moet ik wel aangeven dat ik kritiek heb op de lengte van de kabels. In deze tijden zou je verwachten dat er meer mogelijkheden zijn. Je kan deze speakers niet makkelijk aansluiten op een hightower case. De lengte hiervan is te kort. Uiteraard begrijp ik dat deze speakers niet perse voor een desktop gamer gebouwd zijn.

Geluid

Ik heb deze speakers getest met diverse games. Overwatch Beta en Diablo 3 twee totaal verschillende games.

Het geluid kwa volume en kwaliteit is erg indrukwekkend. Het is helder en je hoort goed waar je vijanden vandaan komen.

Tijdens het spelen van Diablo 3 hoor je alle sound effects goed terug komen. Deze speakers zijn een goede oplossing als je mobiel wil gamen en je laptop speakers zijn bijvoorbeeld niet krachtig genoeg of je neemt je desktop mee en je wil geen headset dragen verzin maar een reden om deze speakers aan te schaffen en mee te nemen.

Slot

Super speakers van goede kwaliteit. Krijg je waar voor je geld? ik vind van wel. Dit is gebaseerd op de ervaringen die ik heb met deze speakers.

De komende tijd zal ik nog wat dieper ingaan op de accuduur. Ik vond het een beetje lastig om dit goed te kunnen testen. Ik zal opzoek gaan naar een standaard manier van testen.

Verder zal ik op korte termijn een filmpje maken van het geluid wanneer ik aan het gamen ben.

Als jullie vragen hebben of suggesties, verzoekjes hoor ik het heel graag.

Groetjes,

Ramazan

Heb jij ook een Razer Ferox 2.0 (Zwart)?