Sharkoon Drakonia

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Drakonia Review

mcerasmus 21 januari 2016, laatste update op 2 maart 2017, 252 views

Sharkoon Drakonia

Prima muis voor prima prijs.

Pluspunten

• 11 knops
  • Prijs-Kwaliteit
  • Feedback bij scrollknop
  • Robuust
  • Plug&play

Minpunten

• Iets zwaardere gewichtjes was wel prettig geweest
  • Kan alleen groen

Overall een fijne muis, alle 11 knoppen makkelijk aanpasbaar (zie afbeelding) en wat ik zelf belangrijk vind is dat de scrolknop feedback geeft.

Het nadeel van deze muis is echter dat ik nergens mijn ringvinger kwijt kan, de rubbertjes aan de zijkant na een jaar er afvallen doordat het in de zomer best warm kan zijn en de lijm zacht wordt, er veel rommel tussen de groeven komt en dat ik wel eens per ongeluk op de knop onder mijn duim klik (niet erg lekker geplaatst in mijn ervaring).

Met een DPI van 5000 is het een prima muis voor MMO, FPS en eigenlijk alle games waar geen ultra-hyper-extreem snelle muisbewegingen voor nodig zijn.

Muis is makkelijk in te stellen zoals je op de foto's ziet. Maar niet alles is mogelijk, zo kan je per knop kiezen uit een aantal opties.
Je kan dus niet iets intypen zoals "knop 11= Shift+Tab. Dat mis ik wel een beetje.

Ik ben sinds kort overgestapt naar de Logitech G502 Proteus Spectrum, maar die vind ik minder fijn in de hand liggen. Voor grote handen vind ik daarom de Sharkoon fijner, omdat het een wat breder oppervlak heeft.
Voor een beginnend gamer is dit een prima allround muis voor een lage prijs. Aanrader!

Heb jij ook een Sharkoon Drakonia?

Op tweakers staat die voor zo'n 15 euro duurder, wel met 1000 of 2000 hogere dpi, maar daar zocht ik niet naar.