Specificaties Soundbar met subwoofer en 3x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

LG Music Flow HS9 (LAS950M) Review

Da Queen 21 januari 2016, laatste update op 24 januari 2016, 720 views

LG Music Flow HS9 (LAS950M)

Schitterend apparaat dat hard kan, maar slechte ondersteuning en connectie.

Pluspunten

• Mooie bouwkwaliteit
  • Gaat ongelofelijk HARD!!!!
  • Bass is lekker diep
  • Lekker voor electronische muziek zoals house/techno

Minpunten

• Alles weer opnieuw moeten koppelen na afspelen bluetooth
  • Geen geluid na gebruik van de YoutTube app
  • Te duur

Geluidskwaliteit Score: 5
Ik heb deze soundbar aangesloten op mijn LG 60UF850V TV middels HDMI (ARC), dus ik gebruik alleen de afstandsbediening van de TV. Het aanzetten van de TV met maar 1 afstandsbediening is ideaal, hoewel ik nu wel al 2x in 3 maanden tijd heb meegemaakt dat de soundbar niet tegelijk aanging met mijn TV. Vreemd, maar gelukkig is dit de laatste tijd niet meer voorgekomen.

Deze soundbar is geweldig voor films en elektronische muziek, daar is hij echt voor bestemd. Hij gaat ongelofelijk hard (nog nooit zoiets meegemaakt uit een soundbar) en de bass is lekker vol. Heel het huis trilt! Mist voor een enkeling misschien wat subtiliteit, maar voor mij is het meer dan genoeg om de stereo in huis te vervangen. Luister je meer naar popmuziek, dan is hij iets minder geschikt. Verder kun je de treble/bass zelf instellen, je kunt ze zelfs in de min zetten!

De connectie met de draadloze subwoofer is erg goed te noemen, ik ondervind geen storing. Deze subwoofer is zo’n 4 meter verwijderd van de soundbar en er staat nog een tafel tussen. Daarom is het juist zo gek dat de verbinding met de telefoon (ook via bluetooth) juist een stuk minder is. Ik zat eens anderhalve meter verwijderd van de soundbar en het signaal begon al te storen. Heel vreemd? Gelukkig heb ik dit de laatste paar keren niet meer zo vaak meegemaakt, maar ik blijf het raar vinden.
Ondanks aangesloten op mijn LG TV, doet het geluid van de TV het niet meer na gebruik van de YouTube app. Ook als je bluetooth, om muziek van je telefoon te beluisteren, gebruikt moet je daarna weer alles opnieuw koppelen mocht je TV geluid wensen. Dit is echt BE-LACHE-LIJK. Zeker voor die prijs.

Ik heb contact gehad met LG, maar zij zeggen dat het zo hoort. LG is en blijft leuk spul maar de ondersteuning/support van het bedrijf is echt waardeloos!!! Ze doen niets voor je en ze hebben mensen in dienst die totaal geen verstand van zaken hebben. Echt heel bedroevend.

Verder ben ik erg blij met de soundbar, maar ik hoop toch gauw dat ze een update doen voor deze soundbar, want het is belachelijk steeds weer alles te moeten koppelen. Ze laten klanten echt in de steek zo.

UPDATE: Ik ben me vanacht wezenloos geschrokken. Rond 04.00 's nachts ging de soundbar in de woonkamer uitzichzelf aan en kwam er keiharde muziek uit. Iemand die toevallig weet hoe dit kan?!

Heb jij ook een LG Music Flow HS9 (LAS950M)?

Vreemd bij LG, dat koppelen zo moeilijk is/gaat. Ik kocht bij mijn LG tv zo'n usb dongle/adapter voor wifi en Bluetooth... Kan hij via BT alleen koppelen met een paar hoofdtelefoons (uiteraard wel met LG modellen). En als je dan belt krijg je een verontwaardigde medewerker die je antwoord geeft dat niet past bij zulke mooie producten (die dus niet altijd alles doen wat je verwacht).

Mooie review. Jammer van dit product wat toch ook zo'n middelpunt in je systeem is: van 4x HDMI in naar 1 HDMI out en BT verbinding. Als je de bediening makkelijk maakt, blijven de mensen klant en ga je meer klanten krijgen (denk ik).