Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (BE)

Specificaties Starterset • WiFi-AC (5GHz) 1,2Gbps • 2x 1Gbps - Bekijk alle specificaties

Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (BE) Review

Fico99Newbie 19 januari 2016, 1.026 views

Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (BE)

Laatste firmware v1.2.1 deugt niet!

Pluspunten

• Wi-Fi ac technologie
  • Simultaan 2,4 GHz & 5 GHz
  • 2 Gigabit Ethernet poorten
  • Comptibel met oudere dLAN apparaten
  • Geïntegreerde stopcontacten

Minpunten

• Nogal groot
  • Firmware downgrade niet mogelijk

Beheerbaarheid Score: 3
Schitterend product dat 200% aan de verwachtingen voldeed tot wanneer Devolo beslist om een firmware upgrade uit te brengen die in jouw situatie niet goed werkt en je niet meer kan teruggaan naar de vorige versie omdat het product dit niet toelaat. Ondertussen gevraagd aan Coolblue om het product om te ruilen, maar dit is helaas niet meer mogelijk omdat het product al meer dan een maand in gebruik is. Ook Devolo blijft rond de pot draaien en gelooft mijn uitleg niet. Mijn advies: doe geen upgrade naar de laatste firmware v1.2.1. Performantie op het 5 GHz netwerk is bij mij hierdoor van >100 Mbps teruggevallen naar 25~27 Mbps.

Heb jij ook een Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit (BE)?