Specificaties Shooter-game voor de PlayStation 4 - Bekijk alle specificaties

Far Cry 4, PlayStation 4 Review

capt.Brandt 17 januari 2016, 190 views

Far Cry 4, PlayStation 4

Far Cry 4 doet veel denken aan Far Cry 3. Maar door een nieuwe setting, met een nieuw verhaal, personages en goede graphics is het een goede game geworden in de Far Cry reeks. Vrije spelwereld en vele mogelijkheden geven voor ieder wat wils.

Pluspunten

• Graphics
  • Interessante environment
  • Veel vrijheid in missies

Minpunten

• Heeft veel weg van Far Cry 3

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Omdat ik Far Cry 3 tot in den treure heb gespeeld op de PC heb ik bij aanschaf van mijn PS4 vrij snel ook Far Cry 4 aangeschaft. Gezien dit mijn eerste console is moest ik aan het begin nog wel wennen aan de besturing. Voornamelijk merkbaar in vuurgevechten.

Desondanks is deze game, ondanks dat het veel op zijn voorganger lijkt een heerlijke game om te spelen. Een gigantische spelwereld waarin je veel vrijheid krijgt in het doen van je missies en side missies, het oprapen van artifacts etc.

Je speelt net als andere ubisoft games nieuwe delen van je map vrij door het veroveren van zendmasten, die je in combinatie met te kopen kaarten een hoop nieuwe dingen geven om te verkennen. Daarnaast moet je ook dorpen bevrijden welke in eerste instantie bevolkt zijn met soldaten. Het leuke vind ik hier dat je zelf je aanpak kan kiezen.
In de verhaallijn krijg je meerdere keuzes die het verloop van het verdere verhaal be´nvloeden. Door XP te verdienden met o.a. missies, kills, quests etc speel je nieuwe vaardigheden van je hoofdpersonage vrij die je helpen een beter te worden.
Al met al heb ik me prima vermaakt met deze game.

Heb jij ook een Far Cry 4, PlayStation 4?