Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Teufel AIRY (Wit, Zwart) Review

Aziraphale 16 januari 2016, 290 views

Teufel AIRY (Wit, Zwart)

Heerlijke koptelefoon, die wel even los moet komen.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Draagcomfort, ook met bril
  • Bouwkwaliteit - Degelijk en makkelijk schoon te houden
  • Ontwerp - Strak, 'classy' en zonder de enorme, opvallende, logo's van bijv. AKG.
  • Mogelijkheid om, indien nodig, via een kabel te luisteren.

Minpunten

• Duurt even voor het geluid goed los komt.
  • Alleen online te krijgen, al is dat bij Teufel geen groot minpunt.

Hij moet even loskomen, maar na een dag gebruik is hij perfect. Goed, helder geluid en ik hoor dingen die ik via mijn Sennheiser CX300-II, Sennheiser HD215 en speakers niet hoorde. Bas is goed - strak en niet overheersend. Midden en hoog zijn mooi helder en transparant ook de positionering is erg goed. Dit gezegd hebbende, moet hij wel even gespeeld hebben voordat hij echt goed klinkt. Toen ik hem voor het eerst opzette leek het geluid wat omfloerst - warm, maar alsof er nog een gordijntje open moest. Inmiddels ben ik een dag verder en begrijp ik helemaal waarom de recensies zo enthousast ovr het geluid zijn.

Verbinden via Bluetooth gaat snel en de verbinding is goed stabiel, al stottert hij soms wanneer je niet in dezelfde kamer als de speler bent.

De Airy zit erg comfortabel - licht en stevig. Ik had vantevoren een beetje mijn twijfels omdat ik had gelezen dat hij wat kon klemmen en ik een bril draag, maar mij zit hij prima. Hij zit stevig op mijn hoofd en ik merk niets van druk op mijn bril - eigenlijk merk ik nauwelijks dat ik hem draag. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met het type montuur dat ik heb, ik zou me voor kunnen stellen dat je met een fors/robuust montuur wel wat last kunt krijgen. Het is in ieder geval ook voor brildragers zeker een koptelefoon om te proberen, want het draagcomfort is erg hoog.

Al met al een hele goede aankoop, die ik iedereen aan kan raden.

Heb jij ook een Teufel AIRY (Wit, Zwart)?

Mooie review! Ik ben zo blij dat ik hem heb gekocht.
Ik ben geen brildrager, maar ik heb hem eens uitgeleend aan enkele vrienden die wel een bril dragen en die hadden ook niets te klagen over het comfort!
Een kleine aanvulling: sinds 17 december heeft Teufel een winkel in Amsterdam!
Een kleine aanvulling: sinds 17 december heeft Teufel een winkel in Amsterdam!

*Ook een heel tevreden bezitter*