Corsair Gaming VOID USB Carbon Review

Foritain 15 januari 2016, laatste update op 26 mei 2017, 1.838 views

Corsair Gaming VOID USB Carbon

De Corsair VOID USB is een stevige, lekker opvallende, RGB verlichte, dik klinkende game- en film headset. De prijs-kwaliteitverhouding is keurig, maar de concurrentie is stevig en voor slechts twee tientjes meer heb je de draadloze versie. De Voids zijn prettig rondom de oren, maar het totaalgewicht is wel fors.

Pluspunten

• Erg 'kick-ass' uitstraling met stiekem best wel leuke verlichting. Bouwkwaliteit ook keurig.
  • Geluidsweergave is 'vol' en zeker voor films en games echt dik in orde. Laat weinig echte steken vallen.
  • Na wat afstellen in de CUE software is de muziekweergave ook keurig.
  • Opname kwaliteit microfoon zeer goed.
  • Druk rondom de oren zeer beperkt, de Void moet het van de hangende constructie hebben.
  • Dolby 7.1 Virtual surround ervaring in geschikte games een sterke toevoeging
  • Prijs-prestatieverhouding voor gamers en filmliefhebbers goed

Minpunten

• Totale gewicht met dik boven de 350 gram stevig. Druk op de oren gering, maar zorg wel dat je een zware headset geen punt vindt alvorens je hem koopt.
  • Standaard instelling icm muziek so-so. Equalizer tunen m.i. wel noodzakelijk.
  • Regelmatig Dolby 7.1 in-/uitschakelen, soms is het een heerlijke upgrade, maar in andere games (of muziek) doet het aan de ervaring af.
  • Staat onder druk van de VOID Wireless. Voor twee tientjes meer heb je de draadloze versie, een kleine meerprijs voor die feature.

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
In deze review bespreek ik drie producten, de bovenstaande samenvatting is van toepassing op het in de prijsvergelijker gekoppelde product, Voor de samenvatting en het overzicht van de plus- en minpunten van de andere producten zie de reviews die daar aan zijn gekoppeld.

Review: Corsair VOID Wireless / RGB / Stereo

- Verlichting
- In de Praktijk
- Conclusie

Productpagina @ Corsair

In enkele jaren tijd is Corsair uitgegroeid tot één van de grootste namen op gebied van behuizingen, voedingen, en randapparatuur. Hun assortiment aan gaming headsets ging echter al weer een tijdje mee, dus het werd hoog tijd voor een update. Die update komt in de vorm van de nieuwe ‘Corsair VOID’ (Meteen de laatste keer dat ik het productnaam ik de correcte all-caps manier schrijf) headset series met een totaal van drie nieuwe modellen: Wireless, USB, en Stereo. Elk van die drie komt vervolgens weer in een aantal kleurstellingen. Nu gaat het reviewen van elke kleurstelling wat ver, maar dat zal de pret niet drukken gezien we toch elk van de drie Corsair Void headsets onder handen gaan nemen zoals je in het plaatje hierboven al kon zien.

Prijzen komen neer op grofweg ¤79, ¤99, en ¤119 voor de Stereo, USB, en Wireless versie respectievelijk. Het wireless model is ook beschikbaar in een knalgele ‘special edition’ met een prijs van ¤139 waar je een USB receiver dock bij krijgt.

De specificaties van de drie modellen ontlopen elkaar weinig. We beginnen met de Void Wireless:

De USB variant:

En de Stereo:

De drivers zijn op papier exact gelijk. 50mm drivers, 20Hz tot 20kHz bereik, 32 Ohm impedantie, het lijkt dus om exact dezelfde speakers te gaan al kan ik dat niet met zekerheid stellen. Ook de microfoons hebben dezelfde specificaties. Echter hebben enkel de USB en Wireless versie ‘infoMic’ lighting, daarover straks meer. Dit komt vermoedelijk door het feit dat een analoge 3.5mm aansluiting niet voldoende prik kan leveren om dergelijke zaken van prik te voorzien, dat zal tevens ook de oorzaak zijn dat de Dolby 7.1 feature op de Stereo uitvoering moet ontbreken.

De draadloze variant heeft een range indicatie van 12 meter en een geclaimde batterijduur van 16 uur. Uiteraard zit er een kabel bij om bedraad door te gamen als je een heeeele lange game sessie hebt.

De USB en Wireless versies zijn compatible met Windows versies vanaf Windows vista. De Stereo versie pakt op compatibility wel de winst, want deze is ook bruikbaar op mobiele telefoons, tablets en de PS4.

We beginnen met de goedkoopste van de drie, de Corsair Void Stereo. Deze lijkt overigens vooralsnog enkel in deze zwarte kleurstelling te komen. De verpakking is aantrekkelijk en voldoende stevig om te overtuigen in de winkel, maar van binnen is het weinig meer dan (stevig) gevouwen karton. Daar zouden ze nog wat winst kunnen boeken.

De Stereo variant komt met een enkele 3.5mm plug en een Y-splitter. Hierdoor kan je hem aansluiten op apparaten waarbij het geluid en de mic door dezelfde aansluiting gaan zoals nieuwere laptops.

Het ontwerp van de Void is wat futuristisch. Rechte lijnen, een combinatie van mat en glanzend zwart, en wat gele highlights maken het duidelijk een model dat zich op gamers richt. Het voelt allemaal keurig degelijk en stevig aan, afwerking lijkt ook echt keurig. Pluspunten voor bouwkwaliteit dus. De Stereo versie heeft het nieuwe (of het oude, ahem) logo er in de gele kleur opgedrukt zitten, en in tegenstelling tot de USB en wireless versies staat op de Stereo versie in grote letters Corsair op de bovenkant. Op de linker schelp zien we een mute knop en er zit een volume knop aan de onderkant.

De headset is ruim verstelbaar wat zal voldoen voor jonge tieners tot Andre the giant. De oorschelpen en de hoofdband is voorzien van opvallend zachte padding. De microfoon zit vast maar is wel inklapbaar en indien gewenst wat te buigen.

We beginnen wederom met de verpakking. Los van de andere print is het dezelfde verpakking, oftewel strak om te zien, prima stevig, maar mist wat luxe van binnen.

Dat deze USB RGB uitvoering van de Void een tientje of twee duurder is dat zie je er vrij vlot aan af. De basisvorm is gelijk, maar enkele details zijn toch net wat netter uitgevoerd, zoals de textiele onderdelen, en de kleine grijze details in o.a. de microfoon en de binnenkant van de oorschelpen. Wederom zien we de keurige combinatie van matte en glanzende materialen, visueel is het een indrukwekkende headset wat tevens wordt geholpen door de forse afmetingen. Het grote Corsair op de hoofdband maakt plaats voor een wat elegantere fontmaat, en het gele logo maakt plaats voor een doorzichtig LED logo welke we straks in actie gaan zien.

De USB uitvoering komt met een vaste USB aansluiting, een vervangbaar model was wel fijn geweest, met grijze details in plaats van gele.

Bij de foto’s van de oorschelpen zien we beter dat het textiel van de USB RGB variant wat netter is afgewerkt dan bij de Stereo. De bouwkwaliteit van de modellen ontloopt elkaar verder niet, het ziet er allemaal keurig uit, en voelt ook meer dan prima. Het relatief zware gewicht draagt daar zeker ook aan bij.

Het uitpakken is weer grofweg dezelfde ervaring, al kunnen we bij deze versie aan de buitenkant niet zien wat er in zit. Binnenin treffen we dezelfde kartonnen doos aan, zeker voor ca 120 euro zou daar best wel wat meer aandacht voor mogen zijn, en zeker bij een bedrijf die hun zaakjes vaak tot in de kleinste details goed regelt.

Inhoud van de verpakking is verder niet gek veel. Eenvoudig boekje, de draadloze USB adapter, en de standaard USB type-A naar micro-USB oplaadkabel. Het gebruik van een standaard kabel is positief, want dat maakt hem eenvoudig te vervangen indien er schade aan ontstaat, en nu kan ik de Void Wireless via mijn USB oplaad docks opladen. Net als bij de Stereo versie zien we wederom gele details.

De Corsair Void Wireless, althans in deze kleurstelling, is verder exact gelijk aan de eerder getoonde USB RGB variant. Het maakt de Stereo een klein beetje het buitenbeentje. Net als bij de USB variant zien we hier natuurlijk het LED logo in de oorschelpen. Het enige echte verschil zit in de aansluitingen en de knoppen, want de USB versie heeft een vaste kabel terwijl de wireless versie een micro-USB aansluiting heeft om hem op te laden, en de draadloze variant heeft logischerwijs een aan/uit knop boven de mute knop zitten. Toch nog wat foto's voor compleetheid:

De Void RGB USB en Wireless kunnen via de CUE software worden aangestuurd. Het CUE softwarepakket is een unified driver, oftewel één applicatie wordt gebruikt voor de aansturing van alle (digitale) Corsair apparatuur. Binnenkort volgt de review van de nieuwe Scimitar muis, dan zullen we ook eens kijken naar ‘Cue Link’ kijken die o.a. de verlichting van je verschillende Corsair apparatuur laat samenwerken.

Het gros van het programma is meer van toepassing op muizen en toetsenborden, zo zijn zaken als macro’s natuurlijk weinig zinvol voor je headset. Het aantal opties wat op de Voids van toepassing is is dan ook wat beperkter, echter wil dat niet zeggen dat het niet zinvol is. Zelf met je equalizer settings spelen is m.i. een mooi voordeel boven de Void Stereo. We kunnen het mic niveau aanpassen, en de sidetone welke in feite je mic geluid ook in je headset af speelt zodat je jezelf beter hoort. Gezien het feit dat de Voids niet heel omgevingsgeluid dempend zijn, en je je eigen stem toch wel hoort, voegt het m.i. niet heel veel toe maar wellicht denken streamers daar anders over. De grote Dolby knop is echter wel wat belangrijker, dit zet namelijk de virtuele 7.1 Dolby modus aan.

De andere instellingen hebben te maken met de verlichting. Het linker deel stelt de verlichting op je microfoon in, het rechter deel de RGB verlichting op je oorschelpen. Je kan hier kiezen uit tal van effecten, en uiteraard kan je met de RGB mixer je eigen kleurtjes instellen. De standaard instelling om door alle kleuren te cyclen is natuurlijk een leuke om je omgeving een beetje mee af te leiden.

De support pagina is ook geen onaardige. Sowieso krijg je vanzelf firmware updates gepusht, maar als je vragen hebt of hulp nodig hebt kan je vanuit de software direct de technische support bereiken. Scheelt weer wat Googlen in het geval dat.

Corsair zette de toon een tijd geleden met hun exclusieve deal met Cherry voor RGB verlichte Cherry MX switches, en RGB LEDs zien we inmiddels in tal van andere producten terugkomen. De stereo versie kan met de analoge aansluiting dergelijke features niet aansturen, maar zowel de USB als de Wireless variant komen met onderstaande hippe lichtjes. Onder de header software zagen we net dat je uit tal van effecten kan kiezen, welke ik uiteraard niet hoef uit te leggen. Wel belangrijk is dat wit ook echt wit is bij de Corsair Voids.

Wel leuk zijn natuurlijk wat plaatjes van de Void met RGB LED verlicht:

Bij het eerste gebruik moest ik vooral even wennen aan het gewicht. Vergis je niet: De Voids zijn zeker geen lichte headsets, en hoewel de Stereo een paar gram lichter is maakt het in de praktijkervaring niet veel uit, 350 gram plus is gewoon fors. Dat gewicht komt het gevoel van bouwkwaliteit wel echt ten goede, en tevens valt direct op dat de daadwerkelijke druk op de oren niet echt hoger is om het gewicht te compenseren; de headset hangt zeg maar aardig op de hoofdband. Ook de eerste keer dat de Void over de oren viel was het een klein momentje van twijfel, de gekozen ophangen legt namelijk iets meer druk aan de achterkant en bovenkant van de oren.

Spoelen we een paar uur van de praktijkervaring door dan verschuift het beeld een flink stuk in het voordeel van de Void en merk ik zelf weinig meer van het gewicht. Na de schelpen een beetje naar mijn hoofd te zetten, en nadat de kussentjes even de tijd hadden om wat mee te geven, bleek de Void zijn werk prima comfortabel te doen gedurende een heel game avondje. Brillen zijn geen punt voor de kussens, het is een echte ‘over ear’ ervaring in de zin dat hij niet een puntje van je oren mee pakt. Het totaalgewicht op je hoofd blijft natuurlijk wel een puntje waar je echt rekening mee moet houden gezien er genoeg mensen zijn die echt geen zware headsets willen, maar op en over de oren was de ervaring positief. Hou er wel rekening mee dat de combinatie van beperkte druk om de oren en zachte textiele kussens relatief weinig geluid stopt, oftewel je bent niet geheel afgesloten van je omgeving, en de Void lekt ook wat geluid naar je omgeving toe. Dat is niet positief of negatief, maar geheel subjectief en iets waar je zelf over moet beslissen.

De geluidsweergave van de Voids bleek stiekem een beetje wat ik er van had verwacht, Corsair richt zich op gamers, en dan vooral gamers die graag een opvallende ‘kicke’ headset willen. Hij kan dan natuurlijk aardig volume produceren, en het geluid is ook lekker diep wat bij die groep lijkt te passen (stereotypes, go!). Dat wil zeggen, lage tonen klinken erg lekker, maar als gevolg lijkt ook het lage-midden segment wat voller dan een artiest oorspronkelijk voor ogen had. En dan druk ik de standaard equalizing nog zacht uit. Toch klinkt het midden niet ‘muffled’ zoals je soms bij (semi betaalbare) gaming headsets ziet, waar headsets matige prestaties proberen te verbergen met overdreven bass. Hier is gewoon duidelijk een keuze gemaakt om de doelgroep aan te spreken met een wat zwaarder geluid. Ook ontbreekt de Void weinig helderheid in het hogere segment, het is gewoon best een keurig speakertje. Vergelijk je het met een wat neutralere headset, dan komt muziek daar iets natuurlijker over, terwijl de Void zich focust op een wat diepere ervaring. Ik zeg bewust ‘natuurlijker’ en niet ‘beter’, want geluid is en blijft subjectief. Wel positief is dat je met de Corsair Void USB en Wireless, in tegenstelling tot sommige alternatieven, flink kan sleutelen aan de geluidsweergave om hem naar eigen smaak aan te passen. Het is met een beetje tinkeren ook prima mogelijk om een wat neutralere lijn te behalen, en als je regelmatig van muziek wilt genieten is dat zeker iets wat je wilt doen. Het resultaat met een beetje tunen naar wens is namelijk keurig, bewijs dat er met het speakertje zelf niet veel mis lijkt te zijn.

Maar de Void is natuurlijk een gaming headset, en zodra je gaat gamen krijgt de Void zeker de kans om zijn potentie te laten zien, er komt namelijk echt lekker stevig en vooral lekker vol geluid uit wat bij games en films zorgt voor een dikke ervaring. Als je Dolby inschakelt op de Void USB of Wireless voelt het alsof je de ‘awesome schakelaar’ even om hebt gezet, want pak je vervolgens een film of game die daar gebruik van kan maken en je hebt gewoon verdomd goed geluid voor wat je 100 euro (of 120 voor de wireless). Virtual 7.1 surround sound komt overigens niet in alle games goed tot zijn recht, maar dat is zelden de schuld van de headset, en de oplossing is de Dolby modus gewoon weer uit te schakelen. Vergeet niet de surround modus uit te schakelen voor muziek luisteren tenzij je van onderzeeërs houdt.

Onderlinge verschillen zijn eigenlijk beperkt en hoewel daadwerkelijke metingen enige verschillen aan kunnen tonen is de gebruikservaring in de basis in één klap te beoordelen. Hou er wel rekening mee dat het gebrek aan CUE software bij de Stereo versie je het bij dat model met de standaard instellingen moet doen tenzij je device in staat is het equalizen voor zich te nemen. De CUE software mag als voordeeltje tellen voor de twee luxere modellen.

Positief is ook de microfoon, weinig tot geen hoorbare ruis, helder stemgeluid, beperkte opname omgevingsgeluiden. Zonder objectieve vergelijking kan ik niet zeggen ‘de beste’, maar het is zeker één van de betere mics in gaming headsets die ik heb meegemaakt.

Voor de wireless versie is de batterijduur uiteraard van belang. Corsair claimt 16 uur, ik haalde twee keer op rij 15 uur op de batterij op een gangbaar volume met RGB verlichting ingeschakeld. Schakel de LEDs uit en je haalt je 16 uur vermoedelijk wel. Los van het feit of de claim wordt waargemaakt moet je er dus sowieso rekening mee houden dat de Void Wireless regelmatig opgeladen dient te worden (dit kan natuurlijk tijdens gebruik). Positief is dat ik praktisch geen verschil waar kan nemen in de geluidsweergave van de Void RGB USB en de Void RGB Wireless. Dit blijft ook in tact tot enkele meters afstand, dikke muren of lange afstanden zijn uitgesloten, maar een metertje of 5-6 tussen de bank en de televisie/HTPC lijkt aan de geluidskwaliteit niets af te doen.

Thumbs up for the Void :D

Corsair is en blijft altijd een beetje een aparte als het op gaming producten aan komt: een echte Amerikaan tussen de vele bedrijven met Aziatische of Europese origine, althans als je kijkt naar wat wij in onze winkels hebben liggen is het toch wel ‘de Amerikaan’. Die USA mentaliteit zie je ook terug in hun Void headsets: Grote afmetingen met een futuristisch, wellicht zelfs iets over-the-top design met een enorme bak flashy details. Groter is natuurlijk beter en dat hij vervolgens 100 gram meer weegt dan menig andere headsets interesseert niemand wat aan de andere kant van dat grote water. Wil je een kick-ass uitstraling met RGB verlichting? Dan zit je hier m.i. goed, want hoewel de looks subjectief zijn durf ik wel te stellen dat hele generaties de Void uitstraling heel erg tof gaan vinden.

De Voids vallen praktisch perfect om (grote) oren en de druk rondom is ook beperkt, prettig voor lange sessies, brildragers en mensen met gevoelige oren. Het ontwerp is duidelijk gericht om op het hoofd te steunen, waar andere headsets zich vaak vast zetten door zich meer op of om de oren te klemmen. Deze keuze is prettig voor de oortjes zelf, maar een gewicht van ruim 350 gram is niet iets wat je zo maar kan negeren en je voelt de Voids dan ook wel zeker op je hoofd. Geen punt voor sterke jongens, maar besluit wel voor jezelf dat ‘een onsje meer’ geen punt is voor je alvorens je ze aan schaft. Maar anders dan dat kan je stellen dat Corsair met de Void exact doet wat je van ze zou verwachten.

De geluidsweergave neigt standaard aardig naar het diepe/zware toe, maar is over de hele range het best te beschrijven als ‘vol’, je kan haast zeggen dat hij klinkt zoals hij er uit ziet. Puur voor muziek kan je voor vergelijkbare bedragen wel alternatieven vinden, maar als game- en/of filmheadset doen deze drie headsets echt hele goede zaken. Dolby aan, filmpje aan, gamepje aan, het is gewoon knallen geblazen. Als gamer is het belangrijk dat de microfoon goed is, en ook daar heeft Corsair goed werk geleverd. Als muziek liefhebber wil je zeker even met de equalizer spelen in de CUE software (USB/Wireless only) om een wat neutralere weergave te creëren waar de drivers zeker toe in staat zijn.

Inhoudelijk laten de Corsairs verder ook niet gek veel te wensen over, enkel wat kleinigheidjes. De USB kabel van de USB versie had van mij een los mogen zitten zoals bij de Wireless, zowel om vervanging mogelijk te maken als gebruikers de optie te geven een langere kabel te kopen indien gewenst (180mm is niet gek lang). De Stereo versie voor 80 euro heeft het vooral lastig door zijn eigen USB broer, want wanneer je voor twee tientjes meer een betere afwerking van de textiel elementen, RGB verlichting, een chiquere uitstraling, en vooral ook de Dolby modus krijgt is de keuze wel makkelijk als gamer of film liefhebber. Tenzij je hem heel graag ook op je mobiel, tablet, of playstation wil gebruiken is de keuze voor de USB RGB versie gewoon een no-brainer.

De meerprijs voor de Wireless uitvoering is vervolgens met twee tientjes boven de USB uitvoering erg bescheiden. Als je een draadloze headset zoekt is je keuze sowieso een stuk beperkter. Sterker nog, kijk ik in de prijsvergelijkers naar draadloze headsets tot 150 euro dan lijkt de Corsair daar toch wel een positieve uitschieter. De draadloze uitvoering is ook gewoon prima: ruisvrij, prima bereik, en geen kabels is stiekem natuurlijk best prettig. Hou er wel rekening mee dat je met een batterijduur van 15 a 16 uur een gewoonte moet maken van opladen, of af en toe simpelweg alsnog aan het draadje zit te gamen.

De Stereo variant is dus nog wel interessant voor mobile of PS4 gebruikers, maar zowel de Void USB als Wireless zijn de interessantere kanshebbers als je op zoek bent naar een kwalitatief sterke, vooral ook lekker opvallende, RGB verlichte, dik klinkende game- en film headset die wel een onsje meer mag zijn.

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

Terug naar boven

tweakers - nomineer voor review van de maand

Heb jij ook een Corsair Gaming VOID USB Carbon?

Top review en het is ook voor linkshandige bruikbaar :+
:D Dank je! Wel jammer voor mensen met linksdraaiend gehoor...
linksdraaiend gehoor heb ik nog nooit van gehoord :+
Ongetwijfeld dat ze speciale extra dure kabels verkopen ergens voor linksdraaiend gehoor ;)
Wederom een topklasse review van Foritain. Echt geweldig ! Natuurlijk + 3 :)
k heb deze headset (Corsair VOID USB Dolby 7.1 Gaming Headset) net besteld en ik kijk er zeer naar uit :D
Mijn oude headset deed de mic het niet goed meer en deed na een paar uur zeer aan mijn hoofd/oren.
Ik was dus op zoek naar een headset met een goede comfor line en geluid en mic.
op zoek gegaan en vele reviews over deze headset gelezen.
Dankzij jou review heb ik deze gehaald wat een review een dikke 3+
Ik ben zeer benieuwd naar deze headset maar verwacht dat dat zeker wel goed gaat komen :D
Ik zit te denken om deze headset te gaan bestellen.. :+ Bij de vorige keer toen ik hem bij een maatje van me had getest voelde ik wel dat hij open was bij mijn oorlel. ( Of hij lag er net op. )

Ben de G35 / Sirus gewend. Qua vorm alleen ik ben daar achteraf toch niet zo fan van geworden. Nu wil ik Corsair gaan proberen aangezien ik wel erg tevreden ben over mijn toetsenbord van hun. K70 ;)

Heb jij wel eens de G35 op je oor gehad? Zo ja, Merk jij verschil... :) Of heb jij toevallig het zelfde gevoel en stoor jij je eraan.. ;)

[Reactie gewijzigd door michaell958 op 23 maart 2016 20:02]

G35 wel opgehad, maar dusdanig lang terug dat ik mij daar niets van herinner. Normaliter is het zo dat als echt niets daarvan bij staat dat het zeker niet extreem positief, maar even goed niet negatief was. De G430 was iets recenter en staat ook enkel van bij dat het 'wel ok' zat en klonk. Maar om echt te oordelen moet ik ze gewoon eens in huis halen.

Uiteindelijk is het zo persoonlijk. Veel budget gamers lopen bijv weg met een creative fatality, en die vind ik al ruk zitten op het moment dat ik hem in mn handen heb. Ik blijf er echter bij dat de Voids gewoon prima headsets zijn, al blijf ik zelf neigen naar de draadloze variant voor die 2 tientjes...
Ik heb van de week weer mijn Sirus Headset terug gestuurd en dat koste me alweer 6,95 :(

Dus ik vraag mij af of Alternate gratis retourneren heeft, Ik ben zelf al erg positief over mijn Corsair K70 dus ik wil deze headset toch wel graag proberen. Alleen ik begin het betalen voor verzendkosten wel zat te worden dus hopelijk word dit mijn laatste Goeie headset.... :P

Daarnaast wil ik mijn Deathadder gaan vervangen voor een Corsair Gaming Sabre RGB....

Dan heb ik een hele Corsair setup :D
Ik heb deze headset sinds gisteren binnen en ik kan er alleen maar goede dingen over zeggen.
De headset zit heerlijk en drukt totaal niet op je oren. het 7.1 geluid is voor mij echt wennen aangezien ik dat voor de eerste keer heb maar het klinkt echt uitstekend. Wel moet je even de downloadbare software even een paar instellingen aanpassen zodat je ook echt de headset optimaal benut.
Voorderest is de mic ook goed helder en een leuk dingetje er bij is dat je de verlichting aan de zijkant kan instellen met de software 8)7 . Voor langere draagcomfort kan ik nog niet zoveel over zegggen aangezien ik hem nog niet langer als 4 uur heb op gehad maar verwacht dat dat ook geen probleem zou zijn. Als ik toch nog een erg klein minpuntje moet noemen is dat de usb kabel voor mijn doen een beetje kort is. Hij is rond de 1.50 lang maar ik kan hem niet achter in mijn pc prikken die op mijn bureau staat en de headset op hebben hij moet wel voorin de voorste usb poort maar dat kan ook te maken hebben dat er nog een beetje kreukels in de kabel zitten aangezien hij nog maar net nieuw is.
Moet wel zeggen heb na een paar uur wel een beetje zere rechter oor en op mn hoofd soms maar ik hoop dat dat nieuwigheid is en dat ik ook nog even aan de headset moet wennen aangezien ik hem totaal nog maar 4 uur echt heb op gehad.
Fijn te horen :D Vier uur is overigens best een sessie hoor, zelfs de meest comfy headsets mogen van mij na een dergelijke tijd wel een kleine pauze nemen. Je mag normaliter verwachten dat de spanning nog iets afneemt naarmate je de headset langer hebt, dus als je pas na 4 uur een beetje je oren voelt zie ik dat niet als reden tot bezorgdheid. ;)

Kabeltje zal 180cm zijn gok ik zo? Beetje standaard, maar ik snap je punt.
Klopt dat verneem ik nu ook gisteravond heb ik geen last meer gehad en verwacht dat dat ook zo zal blijven. kabeltje is idd 1.80 maar hier voor had ik een wireless headset en voor de wireles headset was de kabel van de headset 2.50 dus dat zal ook wel even wennen zijn. ;)
Of de wireless kopen :D

Maar het is een punt inderdaad, kabels achterin je pc kan soms zeker krap zijn met headsets.
Zojuist besteld, Laten we 't hopen :D

Heb niet voor de Wireless gekozen aangezien ik bang ben dat ik niet voldoende bereik heb in mijn huis vanwege de dikke muren en lange afstanden... :)

[Reactie gewijzigd door michaell958 op 29 maart 2016 15:29]

Hoe zit jij precies met lange afstanden en dikke muren tussen je pc en headset, en hoe los je dat op met een kabel van <2 meter? :D
Ik heb mijn headset altijd voor in mijn computer zitten. En 2 meter kabel is genoeg, Mijn pc staat altijd links naast mij en dat is niet eens 3 meter.. :)

Afstanden tussen pc en "woonkamer" bedoelde ik meer, Is iets van 6,/ meter. Met WiFi merk ik dat als ik mijn vorige G930 in de op mijn hoofd had dat hij weg viel..

Als het echt te kort is wat wel mee valt waarschijnlijk heb ik altijd nog een extentie voor 'n korte usb kabel. En die is dan 10 meter.. :)

[Reactie gewijzigd door michaell958 op 29 maart 2016 15:43]

Maar wat is dan het probleem met de draadloze headset? Die verbindt met een antenne (USB dongel) in je pc, daar hebben muren/afstanden toch niets mee te maken?
Niet zo'n zeer een probleem, Maar als ik een eitje ging bakken bijvoorbeeld in de keuken met een G930 op viel de connectie weg omdat het net een te lange afstand was en daarvoor gebruik je draadloos neem ik aan.

Ik wacht 't wel af of 2 meter voor mij te kort is, Zo ja. retourneer ik hem weer naar Alternate wat gratis is, En koop ik de wireless. ;)

Zelf ben ik niet echt fan van Wireless omdat 't te vaak uit viel. Waarschijnlijk komt dat ook omdat het hier in de wijk erg druk is met 2,4Ghz punten....

[Reactie gewijzigd door michaell958 op 29 maart 2016 15:50]

Ben er blij mee :D Wat een mooie headset, Geluid, Zit lekker, En bouwkwaliteit! :D Eindelijk hoef ik geen nieuwe mee uit te zoeken!

[Reactie gewijzigd door michaell958 op 30 maart 2016 20:56]

Echt wel :) Top ding.

Mooi ding. Alleen ik hoor van clan genoten dat ik zachter klink. I.p.v G35.

Maar ik ga hem daarom niet persee weg doen. Iemand een tip hoe ik het kan boosten? Hij staat al op 100% maar Corsair heeft de mic boost uit gezet.

Hij moet echt maar 20 a 30% harder. :)

Hoor het wel.
In windows. Maar daar kan ik hem niet boosten extra.

Die feature is uitgeschakeld.

Ik weet niet of er meer mensen er last van hebben dat de mic wat aan de zachte kant is. Maar voor mijn gevoel wel. :)

Gebruik zelf TeamSpeak 3. ;)
Ik heb via een reddit ontdek dat je met het programma equalizer apo je microfoon kan boosten. Gebruik het zelf ook.

Zie: https://www.google.nl/amp...r_void_rgb_usb_quiet_mic/
Haha, ja daar was ik toen ook achter gekomen, maar inmiddels gebruik ik allang die headset niet meer, nu overgestapt op professionele Audio rand apparatuur, Als Audiofiel wil je altijd wel wat meer in huis hebben namelijk dus ben ik van het meeste gaming gear afgestapt.
Ik zag inderdaad op een laat moment dat het bericht al verouderd was :P . Ik zit ook nog in de gaming en zit dus nog met dit soort headsets. Hoop dat je plezier hebt met je apparatuur.
Hey! Wauw, alweer een top review. Even wat vraagjes:

Heeft de draadloze headset ook een console ondersteuning (ik ben namelijk eigenlijk op zoek naar een 7.1/5.1 Headset voor zowel PC als PS$)?

[Reactie gewijzigd door Giltix op 16 december 2016 16:26]

Hey :)

Volgens mij kunnen deze niet op consoles, Corsair noemt het niet terwijl ze dat bij de stereo versie wel doen. Vrij zeker van niet dus. Nu is er een 4e Void uitgebracht, maar die ken ik niet dus ik weet niet of die toevallig draadloos+console weet te combineren.