TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7 Review

arjanmoes 14 januari 2016, 911 views

TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7

Top Router voor een relatief bescheiden prijs.

Pluspunten

• Snelheid
  • stabiliteit
  • eenvoudig te installeren

Minpunten

• signaalsterkte 5 GHz

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 3
Inmiddels ben ik een jaar in het bezit van deze router, Ik heb een V2 en ben er blij mee. Altijd een goed wifi signaal en voldoende snelheid. Wel laat de sterkte van het 5 GHz wifi signaal te wensen over (algemeen gehoorde klacht). Inmiddels heb ik Firmware 3.14.3 Build 150427 Rel.36706n ge´nstalleerd. Dit heeft de stabiliteit enorm verhoogd. Binnenkort ga ik experimenteren met openWRT, gewoon omdat het kan ;-)

Heb jij ook een TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7?

Ik heb er zelf ook de V2, en hier OpenWRT opdraaien. Echt fantastisch! Zeker aan te raden boven de standaard firmware. Inmiddels heb ik er een VPN server opgezet zodat ik van buitenshuis altijd direct naar mijn thuisnetwerk kan verbinden, of via m'n thuisverbinding het internet op kan.
Je geeft aan dat de signaal sterkt op 5Ghz tegenvalt; heb je al eens een kanaal tussen de 100 en 140 geprobeerd? Dan is het toegestane zendvermogen hoger: https://w.wol.ph/2015/08/...ansmission-power-country/
Maar dan moet je router dat natuurlijk ook aankunnen, alleen kan ik het maximale zendvermogen van de C7 niet zo snel terugvinden op Internet...