Logitech G633 Artemis Spectrum Review

Mrmeasa 13 januari 2016, laatste update op 13 januari 2016, 1.107 views

Logitech G633 Artemis Spectrum

Ik heb deze headset "gekregen" bij alternate in combinatie met een MSI Gaming-laptop. Lang verhaal kort, ik gebruik nu mijn logitech G35. Heb elke instelling geprobeerd, komt gewoon geen kwalitatief goed geluid uit. Deze headset lijkt op de G35, alleen dan slechter met leuke lichtjes. Snap waarom alternate ze "weggeeft".

Pluspunten

• Led lichtjes zijn leuk.
  • Hoewel die goedkoop voelt kan hij tegen een stootje
  • De 3.5mm Jack, gewoon een fijne toevoeging.
  • Kan lang gedragen worden zonder last aan je oren

Minpunten

• Oke geluid, maar zeker niet goed genoeg voor de prijs
  • Voelt goedkoop en duurt lang om aan te wennen
  • Dolby gimmick is leuk, maar nog steeds slecht.
  • Simpelweg te duur, 90,- is iets redelijker, Maar alsnog bijna te duur.
  • De usb kabel is iets te lang, en de 3,5mm audio kabel is te kort en erg flimsy.
  • De G-Keys zitten op een ongemakkelijke plek
  • Microfoon klinkt verschrikkelijk blikkerig en bijna als een oude radio

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 2
DISCLAIMER: Ik ben geen fotograaf of fulltime reviewer.

Dit is een te dure headset, dat is eigenlijk waar het op neerkomt. Ik heb hem zo' n 3 maanden de kans gegeven om zich te bewijzen, alleen hij heeft gefaald. Na twee weken was ik op het punt om hem weg te doen en nooit meer te gebruiken. Maar aangezien hij begon net te wennen en de goedkope Nederlander in mijn hart zei NEE!! heb ik hem een tweede kans gegeven. Hij ziet er best wreed uit en als iets wat echt monsterlijk presteert. Dit is helaas een klassiek geval van "blaffende honden bijten niet"

Geluidskwaliteit
Voor een 14 jarige gamer die nog nooit iets beters heeft gehoord dan een 10 euro geval van de action of Beats van dr.Dre, klinkt deze headset behoorlijk goed. Maar voor iemand die een surround sound set in zijn kamer heeft klinkt het echt als pure stront. Ik heb de headset op meerdere computers, telefoons, en zelfs mijn versterker geprobeerd. Maar er komt simpelweg geen fijn geluid uit. En natuurlijk ben ik hypocriet aangezien ik nu alsnog een andere matige headset gebruik(G35), maar ik heb simpelweg nog niet genoeg geld voor een goede headset.

Microfoon
Microfoon is oke, maar van het verkeerde materiaal. Door het harde plastic waar de microfoon van gemaakt is klinkt het geluid erg blikkerig en robotachtig. Zelfs wanneer het topje van de microfoon volledig is uitgeschoven, klinkt het geluid verre van acceptabel voor deze prijsklasse.

Bouwkwaliteitt
Behoorlijk robuust, aangezien het vooral gebouwd is van broos plastic. Hij is meerdere keren van mijn bureau gedropt, en ben er 1 keer half op gaan zitten. En zoals op de foto' s totaal niet te zien is, zit er nog geen krasje op. De accessoires die erbij komen waren in mijn geval erg teleurstellend. De usb kabel kwam gebogen uit de doos, en geeft problemen, dus die gebruik ik niet meer. De 3.5 Jack kabel was naar mijn idee de goedkoopste rotzooi die logitech kon vinden op een Japanse website. Gelukkig zijn 3,5 mm jack en USB naar Micro-USB kabels zijn niet moeilijk om te vinden in een gemiddeld huishouden.

Prijs/Kwaliteit
Voor een kind met iets teveel spaargeld een goede aankoop aangezien hij waarschijnlijk erg lang meegaat. Maar wat pure kwaliteit betreft, zouden logitech er absoluut meer dan 100 euro voor mogen vragen. En eerlijk gezegd weet ik niet waar het geld voor het bouwen van deze dingen naartoe gaat, maar in ieder geval niet naar waar het om gaat. De geluidskwaliteit van de speakers en de microfoon.

Gebruiksgemak
Logitech gaming series is niet bepaald plug in play, maar zodra je de Logitech Gaming software geinstalleerd is kun je daarmee behoorlijk wat dingen zoals de lichtjes en audio levels erg gemakkelijk verstellen. De 3 G knoppen zitten op een aparte plek. Voordat je de G1 knop hebt ingedrukt zal je waarschijnlijk je volume een keer aangepast en je microfoon gemute hebben. Dat de mic mute zodra je hem omhoog klapt is een fijne feature.

De oorkleppen zijn niet bepaald zacht, maar niet perse vervelend om te dragen. Als behoorlijke game en muziek verslaafde kan ik bevestigen dat iemand met flaporen zoals ik, deze headset langer dan 6 uur aaneen kan dragen zonder last. De headset is erg vervelend om op je nek te dragen. omdat de oorkleppen redelijk stijf zijn en tegen je keel aan gaan klemmen, waardoor het snel onconfortabel word.

Dit is een overpriced, goed gebouwde, slecht klinkende, lichtgevende headset voor kinderen en volwassenen die geen verstand hebben van geluid. Als ik deze koptelefoon als cadeau zou krijgen, zou ik vragen om het bonnetje. Een echte tegenvaller van mijn favoriete bedrijf voor betaalbare gaming supplies.

Heb jij ook een Logitech G633 Artemis Spectrum?

"....klinkt deze headset behoorlijk goed. Maar voor iemand die een surround sound set in zijn kamer heeft klinkt het echt als pure stront." :)
Ja er zijn ook tijden waar mensen slapen enzo, waar ik een headset nodig heb oke ;) Daarom ben ik nu aan het sparen voor een beyerndynamics headset
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt over de audio kwaliteit, meer uitleg waarom kan je vinden bij een oude reactie die ik ooit plaatste:

Dus waar de G35/G930 met de nieuwe software last van hebben lijkt me ook gewoon het geval bij de nieuwe headsets, gelukkig kan je voor de oude G35/G930 nog wel terug met de software versies, maar de nieuwe producten zijn dan niet compatibel.

Niet dat de G35/G930 heilig geluid hebben, maar het was eens een stuk beter, en veel mensen hebben gewoon niet door waar het probleem vandaan komt.
Ik heb deze headset ook even getest, en ik had bij de action een maxxter headset van 6 euro (extra erbij gekocht) die 10x beter klonk.. Ook de nieuwe manier van de mic is echt gaar vind ik..

Erg jammer, want hij ziet er erg mooi uit.
Als jij een action headset goed vind klinken ben je raar... Deze headset klinkt geweldig
Ik ben het totaal niet eens met deze review. Ik heb de headset en hiervoor had ik een Sennheiser headset van 30 euro. Deze headset klinkt tien keer mooier dan de Sennheiser. Een mooi zuiver hoog en midden en heerlijke zware diepe bassen bij het luisteren van muziek. Toen ik de headset net in huis had heb ik 2Pac Changes opgezet met de dolby surround mode aan en een zelf aangemaakt equalizer profiel. Ik had het nummer nog nooit zo beleefd en ik heb het over de jaren over heel wat audioapparatuur gehoord.150 watt Sony zuilen, Logitech Z-5500, 100 euro Sony in ear headphones, niks wat er aan kan tippen. Maar je moet dus wel even de equalizer aanpassen, anders klinkt het geluid vlak en saai.

Edit: Ik zie nu dat dit de versie is die niet draadloos kan. Ik heb de draadloze versie. Misschien dat er een verschil is in geluidskwaliteit tussen de twee

[Reactie gewijzigd door Robolokotobo op 10 februari 2016 06:00]

Ik heb beide getest en ben voor de bedrade uitvoering gegaan er zit (voor mij) geen verschil in geluid tussen de 2.

Ik ben zeer tevreden met de G633 het geluid is een enorme vooruitgang t.o.v. mijn oude Creative Fatality headset. De software functioneerd goed, geluids instellingen zijn super. Van andere mensen op Teamspeak hoor ik niets anders dan positieve reacties over de microfoon.

Ook muziek/film kijken/luisteren is echt een openbaring het is net of er ineens veel meer hoorbaar is. Ook bij gamen (Rainbow 6) is het geluid super! positionering is echt geweldig.
Ik heb zelf een Astro A50 en ben nog niks tegen gekomen die in de buurt komt of zelfs overtreft. Ook deze niet.
maar een astro a50 is ook twee keer duurder dan een g933.
Klopt, dat is ook weer waar. ;)
Ik heb ze getest en ze klinken heel goed. Je weet precies waar het geluid vandaan komt en zelfs voor algemeen gebruik klinkt hij gewoon heel goed. Waardeloze review aangezien je een surround sound speakerset en koptelefoons gewoon niet kunt vergelijken, en het hier toch een belangrijke reden is voor de slechte score. Van een 100 euro headset moet je verder ook geen fantastische microfoon verwachten en de noise cancellation is wel erg handig en maakt de mindere kwaliteit zeer begrijpbaar.

Kortom veel gezeur voor niets.