Seagate Expansion Portable 2TB Zwart Review

mrkazoodle 12 januari 2016, 1.367 views

Seagate Expansion Portable 2TB Zwart

Een prima harde schijf: compact, zonder aparte voeding, goedkoop, niet te luid en met usb3.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stil
  • USB voeding
  • USB3
  • Vertrouwd merk

Minpunten

• Lijkt niet héél robuust

Mobiliteit Score: 5
Onlangs een smart TV gekocht en daar hoort een harde schijf bij. Dit was vanaf dag 1 de bedoeling: een TV met twee tuners, een harde schijf, en een CI+ kaartje voor de decryptie van het signaal. Deze heb ik gekocht voor ongeveer ¤90 en mbv velcro aan de achterzijde van de TV bevestigd.

Criteria: prijs, voeding via USB en compact.

In de doos: harde schijf en kabel. Op de harde schijf staan enkele bestanden: wat software voor back-up doeleinden vermoedelijk: niet geprobeerd (ik gebruik synctoy al jaren).

Snelheid: niet getest; voldoende. Als je snelheid wil, neem dan een externe SSD.

Ervaring: werkt vlot samen met de TV. Het was even zoeken wat te doen om hem te 'installeren', maar daar kun je enkel Samsung iets verwijten.
Het was tevens onduidelijk hoeveel ruimte je nodig hebt, nu bleek dat alleen al het nieuws opnemen al meer dan 1GB oplevert. De TV neemt op in 1080p (nog geen instelling voor gevonden), wat gelukkig geen probleem is met 2TB aan geheugen.
Pauzeren en afspelen van programma's werkt ook naar behoren = de moeilijkste opdracht (kan dus snel genoeg lezen èn schrijven).

Geluid: nog geen lawaai gehoord: velcro is een goede trillingsdemper.

Nadeel van de opstelling: TV biedt geen app om vanaf afstand opnames in te stellen.

Heb jij ook een Seagate Expansion Portable 2TB Zwart?

Prima verhaal natuurlijk, maar kun je niet beter een review over de tv schrijven icm deze hardeschijf?
Jup, maar die TV wordt niet meer verkocht en een harde schijf gebruik je nooit op zichzelf (sorry externe harddisk fetisjisten :+ ).

Op deze manier kan ik nog iets vertellen over wat je van deze schijf kunt verwachten in dit scenario. OK, niet voor iedereen erg nuttig, maar als het iemand helpt die in een gelijkaardige situatie zit... En ik heb trouwens enkel de aspecten van de TV vermeld die betrekking hebben op het gebruik met de harde schijf ;)