Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) Review

xoun 17 juni 2009, laatste update op 17 juni 2009, 1.103 views

Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)

Pluspunten

• prijs
  • touchpad
  • vorm en gewicht
  • bluetooth

Minpunten

• goedkoop uiterlijk
  • vingerafdrukgevoelig

Ik was op zoek naar een mogelijkheid om mijn netbook (Samsung NC10) ook met toetsenbord te gebruiken. Vanwege de hoge prijzen van andere bluetooth toetsenborden (IR werkt niet goed genoeg) bij deze uitgekozen. Je kunt het verschil wel merken in bouwkwaliteit (het plastic oogt erg budget, met name de chromen rand en de toetsaanslag voelt ook erg goedkoop aan), maar het functioneert prima. Ontbreken van windows toets heb ik even aan moeten wennen, maar zeker niet onoverkomelijk.

Het aansluiten ging zeer gemakkelijk. Op de laptop naar Bluetooth apparatuur zoeken, een cijferreeks op het toetsenbord intoetsen en de koppeling was gelegd. Ik heb nog geen problemen met bereik gehad en tot nu toe komen alle toetsaanslagen ook aan. Erg fijn is het geintegreerde touchpad.

In het gebruik is het hoogglans plastic wel een vingerafdrukmagneet. Poetsdoekje in de buurt houden dus. Het toetsenbord is lekker plat en licht. Ook zeker niet te klein, dus ligt lekker op schoot. enige jammere is dat multitouch (nog?) niet werkt op het touchpad. Dat is wel handig om op websites even in te zoomen en gebruikte ik op de NC10 regelmatig.

Al met al een koopje. Als je het onzin vindt het om honderden euro's voor een toetsenbord wilt uitgeven en wel een BT wilt hebben is dit de keus!

Heb jij ook een Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)?

Het zou handig zijn als een vergelijking zou trekken met andere toetsenborden, of iets dieper in zou kunnen gaan op de gebruikers ervaring en een paar persoonlijke foto's plaatsen, van het product, de verpakking, of de opstelling waar je het in gebruikt.

Ik vind het zelf een vrij relaxed toetsenboard voor als ik mijn pc op mijn tv aansluit, dan kan je dat toetseboard gebruiken om lekker vanaf de bank te youtube'n, film kijken etc. zonder ook een muis te moeten zitten kloten.

Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar ik vind dat het toetseboard er relatief langer over doet om weer te connecten (maar alle waarde naar z'n geld)