Specificaties 13,3" (1920x1080 IPS), 16GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Toshiba CB30-B-104 (Qwerty) Review

Mr CharblesNewbie 12 januari 2016, 593 views

Toshiba CB30-B-104 (Qwerty)

razendsnelle laptop voor mooie prijs, gebruik m met name voor muziek, films en colleges. geen windows is een nadeel omdat je niet kan gamen en een aantal functionaliteiten mist, maar ook een voordeel omdat de batterij super lang mee gaat en het een simpel en snel systeem is (chrome OS).

Pluspunten

• licht
  • razend snel
  • hoge kwaliteit beeldscherm
  • goed design
  • toetsenbord is fijn (ook met hele handige sneltoetsen)
  • 8-10 uur batterij bij normaal gebruik
  • volledig stil, echt 100% stil, serieus, echt waar, niet normaal
  • wordt bijna niet warm

Minpunten

• voelt soms breekbaar omdat ie van plastic is
  • niet gamen

Ik ben echt uiterst tevreden over deze laptop omdat het geval heel snel is, wachten behoort tot de verleden tijd met dit ding. Mijn grootste obstakel voordat ik m kocht was Chrome OS, maar dit systeem kent vele voordelen. Het gebruiksgemak is echt geweldig, in principe is chrome ook gewoon genoeg voor een laptop, er kunnen namelijk allerlei dingen aan toegevoegd worden waardoor je bijna geen functionaliteit mist. Wat ik zelf heel fijn vind zijn de sneltoetsen die zijn toegevoegd, voorbeeld: tabs sluiten door op de tab te klikken naast het kruisje als je met 3 vingers tegelijk klikt, hierdoor hoef je niet helemaal precies op t kruisje te mikken en kan je soepeler werken. Ook kan je snel switchen tussen tabs door met 3 vingers op de touchpad de vegen, dit lijkt op apple waarbij je hiermee tussen bureaubladen wisselt, maar dan gewoon in chrome, topfunctie voor multitasken. Eigenlijk is het ook wel fijn dat je niet echt kan gamen, hierdoor raak ik minder snel afgeleid en ben ik productiever. Films kijken is even lastig als je geen netflix hebt, maar dan moet je gewoon even googelen hoe het werkt. Offline werken is gewoon prima te doen, je kan gewoon bij je drive bestanden. Enige waar ik even aan moest wennen was dat de letters binnen het systeem zelf een beetje klein zijn en niet groter kunnen. Ben er aan gewend nu en webpagina's kan je gewoon inzoomen. Verder maakt het geval geen geluid omdat er geen ventilatie nodig is want hij wordt bijna niet warm.

10/10 zou ik 'm weer kopen, TOPDING!

Heb jij ook een Toshiba CB30-B-104 (Qwerty)?