Specificaties RPG-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Fallout 4, PC (Windows) Review

Turtle3000 11 januari 2016, 203 views

Fallout 4, PC (Windows)

Fallout 4 is een post-apocalyptische shooter met RPG elementen die zich afspeelt in een hele toffe open wereld.

Pluspunten

• Weapon customization
  • Veel interessante side qeusts
  • Legendary monsters
  • Exploration
  • Humor
  • Muziek
  • Sfeer
  • Base Building

Minpunten

• Dialogen
  • De welbekende "Bethesda bugs"

Stabiliteit Score: 2
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 4
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4

Fallout 4 is een post-apocalyptische shooter met RPG elementen in een hele toffe wereld. Dit deel in de reeks lijkt erg veel op zijn voorganger en dat is mijn ogen helemaal niet erg. Ik heb er nou al 100 uur in zitten en ik heb de main story nog steeds niet uitgespeeld.

Verhaal

Fallout 4 speelt zich af in Boston in het jaar 2287, 200 jaar nadat er een kernoorlog is geweest. Het personage heeft zich aangesloten bij Vault-tec en heeft toegang to vault 111, waar hij word ingevroren en 200 jaar later wakker word.

Persoonlijk vind ik het verhaal niet zo'n sterk beginnen, maar die wordt wel steeds iets beter. Ik ben nou ook erg benieuwd hoe de main story afloopt. omdat ik die nog niet heb uitgespeeld.
Naast de main story zijn er ook talloze side quests met interessante verhalen.
Ook kun je, je aansluiten bij verschillende facties, die allemaal hun eigen idealen hebben.

Game play

de game lijkt in dit opzicht erg veel op zijn voorganger. Je loopt door de wereld met een grote gun en je komt van alles tegen, gemuteerde monsters, nieuwe locaties,crap, loot en side quests.
Ook gebruik je het vertrouwde V.A.T.S (Vault-Tec Assisted Targeting System) waarmee je de tijd bijna stil kan zetten om vervolgens op een lichaamsonderdeel te richten en te verpulveren, In tegenstelling tot deeltje 3 waarbij je de tijd helemaal stil kon zetten

Nieuw in dit deel is de weapon customization, waarbij je alle "crap" die je in de wereld vind kan gebruiken om je wapens up te graden met een nieuwe scope, loop, handvat etc.

Met deze "crap" kan je nu ook een basis opbouwen, waarin je settlers kan opvangen en hun bepaalde taken kan laten doen, het nut van deze basissen word later in de story line van de minutemen wel uitgelegd en heb je er ook echt wat aan.

Er zit een hele goede sfeer in deze game. De muziek uit de jaren 40 & 50 op je pip-boy radio past zo goed. De dialogen zijn niet zo diepgaand, omdat je niet duidelijk kan zien wat je nou eigenlijk gaat zeggen en soms heel wat anders zegt dan dat je eigenlijk wil.

Graphics & Performance

Ik heb de game op de pc gespeeld
GPU: R9 280x
CPU: i5-4670K

Dit zijn de settings die ik heb gebruikt en speelde hem op 50-60 fps
het is niet de mooiste game aller tijden maar ik vind hem ook niet lelijk.
Ik merkte in drukke steden dat de fps wat omlaag ging en mijn CPU usage omhoog ging, terwijl mijn en GPU tussen de 60%-70% usage bleef. Of dit aan de game ligt of aan mijn hardware weet ik niet. Ik heb dit toch even gegoogeld en ik zag dat er meer mensen dit probleem hadden.

Slot

Dit was mijn eerste review en ik vond het erg leuk om te doen. Ik wil in de toekomst misschien wel meer reviews gaan schrijven dus tips zijn altijd welkom.

Heb jij ook een Fallout 4, PC (Windows)?

Meer advertenties

Haalt Fallout 4 de RP uit RPG?
Ik snap dat het geen lineaire game is, maar ik lees dat gunblazing vaak de enige oplossing is en niet zoals bij 3/NV dat je je vaak als alternatief door een quest kon heenlullen.
Vind het RP deel toch wel wat minder, het is een halve shooter met wat gebabbel tussendoor...
Niet dat ik het slecht spel vond, heb me er uitermate mee vermaakt maar toch, die dialogen, vind spijtig dat die zo versimpeld zijn.. :)
Dat klinkt als een ja. jammer, wacht zelf op de goty met spelen (i.c.m. 1 a 2 weken vakantie).
Maar zonder RP kan ik wellicht beter die vakantie gebruiken om de Skyrim GotY te gaan spelen (daar tot dusver 1 casual playthrough en 1 grondige playthrough gedaan en moet nog alle DLC)
De optie om je ergens uit te lullen is er nog steeds wel, alleen is het vaak maar de gok welke optie dat is. Dat maakt het ook weer onberekenbaar en dat heeft natuurlijk ook wel zijn charme. Maar ik heb regelmatig een save game moeten laden omdat ik iets zei wat ik helemaal niet wou zeggen.

Skyrim wil ik ook nog graag een keer helemaal uitpluizen. Ik heb destijds alleen maar de main story uitgespeeld. Dat was voor mij ook de game die mij heeft kennis laten maken met het RPG genre
Ik weet niet of je The Witcher al hebt gespeeld? maar dat is voor mij de beste RPG die ik ooit heb gespeeld.

[Reactie gewijzigd door Turtle3000 op 11 januari 2016 18:35]