DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110 Zwart Review

manuarmata 10 januari 2016, laatste update op 15 januari 2016, 716 views

DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110 Zwart

Dit apparaat maakt een espresso apparaat met verse bonen met zijn 299 bereikbaar voor veel mensen. Helaas is het bekomen van een lekker kopje koffie een behoorlijke uitdaging.

Pluspunten

• betaalbaar
  • compact
  • lekkere koffie

Minpunten

• instellen is omslachtig
  • raakt snel ontregeld
  • losse koffie blijft in schacht steken
  • indicatiestreepje op draaiknop nauwelijks zichtbaar en schaalverdeling ontbreekt.
  • verslindt water

Dit toestel aangeschaft in de solden voor 299. Hoewel geen klagen van onze senseo is koffie met verse bonen toch nog altijd iets anders.

De bouw.

Het toestel is stevig gebouwd van dik zwart glimmend plastic met hier en daar chroom accenten die niet zo mooi zijn afgewerkt.
Het design is fraai maar hier en daar zijn toch enkele missers, zo is de indicatie op de draaiknop die de hoeveelheid koffie bepaalt is erg onduidelijk. afstellen doe je bij iets minder licht dus op de tast. En dat is nu net iets dat ik erg vaak gebruik daar je de knop voor gemalen koffie volledig naar links moet draaien.

Werking.

Lekkere koffie maken kan dit toestel absoluut maar tegen je zover bent, Pffff...

Voor lekkere koffie moet je lijden, gebruik je gemalen koffie dan blijft die regelmatig zitten in de schacht. dit zie je bijna niet dus is het met de vinger in de schacht voor het zetten of je hebt kans op een kopje slootwater. Komt de rest van de koffie nadien bij het volgende kopje koffie dan heb je ineens koffie waar je oren van gaan flapperen. gebeurt dit met verse koffie dan is de hele unit ontregeld en eindig je opnieuw met slootwater. Oplossing, de stekker 10 minuten uittrekken maar dat mag je zelf uitzoeken want in de handleiding staat het niet. Bij de les zijn is dus de boodschap. mijn eerste half pak koffie is dan ook in de gootsteen beland in plaats van in mijn maag.

Onderhoud.

Veel kuisen, is de boodschap, bakjes legen, filtertjes plaatsen, zetgroep wassen.
Zie je daar tegen op blijf je beter bij je senseo.

Geluidsproductie.

Het toestel maakt een behoorlijke herrie maar met dat malen is dat wel te verwachten.

Smaak.

Die is heerlijk. Ik heb nu illy bonen en gemalen douwe egberts gebruikt en dat smaakt in beide gevallen heerlijk.
De koffie is ook lekker warm. Het schuim is talrijk maar niet erg stevig en verdwijnt vrij snel.

Stomer.

De stomer durft wel wat water meesturen en dat helpt je potje melkschuim wel om zeep. gedoseerd stomen is hier de boodschap.

Conclusie.

Lekkere koffie voor wie van prutsen en frutselen houdt. Wil je gewoon een vers bakje zonder gedoe koop je beter een senseo. die is veel goedkoper in aanschaf en de koffie is eerlijk gezegd best te pruimen.

Heb jij ook een DeLonghi Magnifica S ECAM 22.110 Zwart?

Tja zo een machiene koop je toch niet voor gemalen koffie lijkt mij!
Als je gewone koffie zet overdag en 's avonds een kopje deca wil zetten ben je blij dat er een mogelijkheid op zit om gemalen koffie te zetten.
Trouwens als het er op zit moet het werken.
Deca is zoals bier zonder alcohol, zinloos! En als je senseo beste te pruimen vindt sorry maar dan zijn we uitgesproken!