Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 256GB Review

po1son 10 januari 2016, laatste update op 20 augustus 2017, 5 views

Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 256GB (Product gekocht)

Perfect voor mijn studie, maar het aluminium valt erg tegen. Ik ben er zeer voorzichtig mee, maar na 2 jaar erg veel slijtageproblemen.

Pluspunten

• Workflow OS X
  • Scherm
  • Toetsenbord
  • Stil
  • Afmetingen en gewicht
  • Accuduur

Minpunten

• Lage kwaliteit aluminium
  • Weinig opslag, dure upgrade
  • Lampje oplader werkt soms niet

Na ongeveer 2 jaar gebruiken, ben ik nog steeds zeer blij met deze Macbook, ondanks enkele problemen. De snelheid is nog steeds zeer hoog, qua opstarten en qua gebruik van applicaties. Toetsenbord typt heerlijk, scherm is perfect, en de accuduur is zelfs nu nog zeer goed!

Wel heb ik de volgende twee problemen:
Na ongeveer een jaar begon de coating van het retinascherm lichtjes 'af te bladderen'. Dit zorgde voor zeepachtige plekken, eerst op de zwarte rand en later op de rest van het scherm. Na even googelen bleek dit een gekend probleem en valt het onder een speciaal reparatieprogramma (wat ze niet helemaal openbaar maken). Na contact met Apple heb ik volledig kosteloos bij een Switch winkel het scherm laten vervangen. Dit was na 2 dagen gebeurd en hij was weer als nieuw.

Hiernaast heb ik nog meer problemen met de kwaliteit van de aluminium behuizing. Op de 2 plaatsen waar mijn handen de laptop raken tijdens het typen, zijn zeer duidelijke slijtageplekken aan het ontstaan (zie foto). Dit vind ik onbegrijpelijk voor een premium product met 'duurzaam' aluminium, en het ziet er echt niet uit.

Overall zeer tevreden, maar of ik opnieuw een aluminium Macbook zou kopen weet ik niet, dankzij de slijtage.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 256GB?