Sony SmartWatch 3 (rubberen band) Zwart (Zwart) Review

MaxelectronicNewbie 9 januari 2016, 1.422 views

Sony SmartWatch 3 (rubberen band) Zwart (Zwart)

Het heeft een GPS signaal, waardoor je realtime kunt navigeren. En NFC. Geen hartslagmeter, maar wel een stappenteller. Veel updates van Google, en makkelijk te koppelen. Lange batterijduur.

Pluspunten

• GPS
  • Super snelle koppeling
  • NFC
  • Goede ondersteuning google
  • Batterijduur
  • Heel goed waterdicht

Minpunten

• Geen hartslagmeter
  • Stappenteller niet altijd top
  • Snel viezigheid op rubberbandje

Ik heb deze Sony smartwatch 3 sinds de zomer. Ik gebruik hem samen met mijn t3, en het werkt uitstekend. Doordat het zijn eigen geheugen heeft, kan je ook Muziek erop zetten. En luisteren zonder dat je je telefoon bij je hebt, je hebt dan natuurlijk wel Bluetooth oortjes of een koptelefoon nodig. De realtime GPS werkt erg goed, en heb hem al vaak gebruikt om te navigeren, het is dan ook redelijk precies met het signaal. Hij is echt helemaal waterdicht, want heb er al 4 keer mee gezwommen. Het oplaadkabeltje krijg je er soms lastig in omdat het onder het schermpje zit. Het scherm is redelijk helder. De microfoon werkt ook goed, als je dingen inspreekt. Het heeft geen hartslagmeter en de stappenteller werkt ook niet geweldig. Google geeft er vaak updates voor, en er komen dus ook steeds meer nieuwe functies.Al met al ben ik erg tevreden met deze aankoop, en vindt hem erg handig in mijn dagelijkse leven.

Heb jij ook een Sony SmartWatch 3 (rubberen band) Zwart (Zwart)?

Leuke review! Thanks!

Vraagje, heb je ook bijv. iets van Runkeeper, Runtastic getest met GPS? Het is ideaal dat je de horloge gebruikt als GPS-tracker voor de afstand, tijd, gemiddelde etc. Dan kan je de telefoon thuis laten. Zeker met de grote telefoons (5,5") is het niet echt prettig om die mee te nemen tijdens het hardlopen.

[Reactie gewijzigd door Ruurd31 op 12 januari 2016 09:52]

Nee sorry, dat heb ik nooit getest. Ik zal het voor je proberen.
Ik heb net even gekeken, maar als ik mijn smartwatch wil koppelen met de app, heb ik de pro versie nodig. Ik kan er helaas dus niets over zeggen.
Bedankt voor je reply! Ik vind het zelf ook wat belachelijk om dan nog pro moeten aan te schaffen om het op mijn horloge te kunnen zien tijdens het rennen, dus begrijp je keus wel. Ik twijfelde tussen een smartwatch of een runningwatch (gebruik hem alleen voor rennen). Dus dan is de keus wel gemaakt ;-)
Met de gratis app Ghostracer is 'stand alone' GPS gebruik wel mogelijk, inclusief koppeling aan hartslagmeters/kilometertellers enz.:

Google Play:
Developer op Google+:

Bestanden zijn eenvoudig naar bv Strava te uploaden achteraf
Misschien is de Microsoft Band 2 dan iets voor je. Te bestellen via amazon uk.
Die kan zelfstandig alles bijhouden ( incl VO2 max) en op je android app kun je dat uitleven. Wel ietsje duurder maar daar krijg je dan ook veel voor terug.
Thanks, heb hem in het verleden eens bekeken. Helemaal vergeten, ben benieuwd, ff gluren! :9
Kan er ook Sports- Tracker op? Is die beschikbaar in Playstore op de Smartwatch 3?
Ja dat kan. Je moet alleen wel je telefoon meenemen.
Oke bedankt. De ST app moet dus gekoppeld blijven via bluetooth tijdens het sporten. Mmmm oke.

Google Play:
Developer op Google+:

Bestanden zijn eenvoudig naar bv Strava en ik denk ook Sports-Tracker (wellicht met wat conversiewerk) te uploaden achteraf.