OnePlus X Zwart Review

TomR 7 januari 2016, laatste update op 8 januari 2016, 469 views

OnePlus X Zwart

Fijne stevige & mooie telefoon, voor de prijs die ik ervoor betaalde ben ik heel erg tevreden met wat je ervoor krijgt. Jammer dat NFC en een apart geheugenslot missen.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Goede camera
  • Komt met fijn hoesje
  • Android OS met weinig extra troep
  • Prachtig design (ik vind de andere 2 modellen erg lelijk)
  • Fijn formaat
  • Scherp en helder scherm

Minpunten

• Geen geheugenslot bij dual-sim gebruik
  • Geen NFC
  • accu, hij moet toch 1x per dag aan de lader op dagen dat ik hem "normaal" gebruik

Na jaren van goedkope telefoons begon ik het beu te worden en wilde ik toch eens wat meer geld uitgeven aan een betere telefoon. Mijn huisgenoot heeft de ONE+ 2, echter vond (en vind) ik deze te groot. Op het moment dat mijn vorige telefoon dood ging kwam 1+ toevallig met het bericht naar buiten dat de X in November te koop zou gaan zijn.

Ondertussen ben ik helemaal om, de telefoon ziet er mooi uit, het formaat is voor mijn handen goed (let wel, ik ben 1m90 en mijn handen zijn niet de kleinste), het bijgeleverde hoesje heeft hem al meerdere keren van valschade behouden. Ik gebruik hem dagelijks heel veel en voor mij is de snelheid van de telefoon nog niet tegen gevallen, het nadeel van het vele gebruik is dat ik hem iedere dag een keer extra aan de oplader moet hangen.

Wat ik vooral mis, ik luister veel muziek en ik heb 2 simkaarten (iets met veel in het buitenland zitten). Waardoor mijn keuze nu gegaan is om toch maar een geheugenkaart erin te steken i.p.v. de 2e simkaart, maar het was helemaal perfect geweest als deze optie toch ernaast mogelijk zou zijn (best of both worlds). Tevens ga ik het gebrek aan NFC in de toekomst ook missen vrees ik.

Heb jij ook een OnePlus X Zwart?

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Raar want ik doe bijna 2 dagen met een lading? Gisteren nog 5.5h SOT gehad.
Ik gebruik hem op een dag heeeeeel erg veel, weet niet of dat verschilt?
Als je hem heeeel erg veel gebruikt zoals je zegt, kan je van elke smartphone verwachten dat ie het niet de hele dag volhoudt ;)
Je bent de batterijduur vergeten bij de negatieve punten. Overdag aan de lader is echt te krap.
goede, meteen even toevoegen
Mooie review! Had hem laatst een keer van iemand mogen proberen en moet zeggen dat ie fijn in de hand ligt. Had naar mijn mening wel iets kleiner gemogen zodat bediening met één hand wat gemakkelijker gaat. Dit laatste is natuurlijk wel persoonlijk.

Hoe is de responstijd na het starten van een app of wanneer je snel een foto wilt maken? Moet je dan lang wachten tot iets geladen is?

[Reactie gewijzigd door jdh009 op 8 januari 2016 12:00]

Binnen een seconden heb je de camera opgestart en de foto al gemaakt, de meeste programma's die staan er eigenlijk best wel rap