Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHB5900 (Zwart) Review

Thieuke 11 januari 2016, 1.281 views

Philips SHB5900 (Zwart)

Prima oordopjes, redelijk aan de prijs voor wat je koopt. Bouwkwaliteit en kwaliteit van het product zijn prima in orde. Net als het geluid.

Pluspunten

• Kleine dopjes
  • Nfc
  • Dopjes blijven goed zitten

Minpunten

• Geen sterke bass weergave

Getwijfeld tussen grote over-ear hoofdtelefoon en oordopjes. Uiteindelijk gekozen voor in-ear oordopjes omdat ik ze toch ook op de fiets en in bed wilde gaan gebruiken.

Mijn eisen:
- goed geluid uiteraard;
- kleine behuizing;
- onder normale omstandigheden goed blijven zitten;
- Bluetooth, geen gedonder met kabels en pluggen in je smartphone.

Minder van belang was voor mij:
- groot Bluetooth bereik
- hoe snel accu leeg is
- handsfree functie

Geluid
Geluid op zich goed. Vanwege het kleine formaat van de behuizing zal de bass nooit echt hoe ogen gaan gooien. Voor mij niet super belangrijk door mijn rustige muziekstijl, maar door de equalizer in de telefoon is het voor mij net voldoende en dan houdt het op. Verder geluidskwaliteit is dik in orde.

Formaat
Voor mij van belang zodat ik met één oor op een kussen ook kan luisteren zonder dat ze in je oren drukken. Ik heb ze daarop geselecteerd, dus dat is dik in orde.

Bluetooth
De reden om voor draadloos te gaan lijkt me duidelijk.
De afstand is niet bijzonder groot, met een meter of tien houdt het op. Als er een muur of plafond tussen zit doet hij het wel, maar dan nog minder meters uiteraard.

Het stoort mij niet verder want de smartphone ligt toch altijd wel dichtbij.

Accu
De accu is na een uur of vier luisteren leeg. Voor mij voldoende. Voor u? Kunt u het beste zelf beoordelen.

Handsfree
Niet getest, volgt wellicht later, is voor mij niet van belang voor gebruik.

gebruiksgemak
Nfc is makkelijk, maar na één keer koppelen overbodig natuurlijk..... Er zitten drie knoppen op:

Plus: volume +, volgend nummer
Aan/uit: aanzetten, uitzetten, nfc activatie, opnemen
Min: volume -, nummer opnieuw starten, vorig nummer

Heb jij ook een Philips SHB5900 (Zwart)?