Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

Steelseries Apex Raw (Qwerty) Review

Nyltje 7 januari 2016, laatste update op 12 februari 2016, 216 views

Steelseries Apex Raw (Qwerty)

Wil je een stil toetsenboord met platte toetsen en waarbij je de toetsen ook snel achter elkaar kan drukken? Met extra: Macro keys, lichtgevend en grote spatie en esc. Dan is dit iets voor jou!

Pluspunten

• Design - grote spatie+esc - toetsen geven de juiste hoeveelheid licht
  • De stille en platte toetsen reageren erg snel zijn makkelijk snel in te drukken.
  • Macro keys makkelijk bereikbaar als je ook nog eens wasd moet indrukken
  • Stevige kwaliteit, kraakt pas bij hard duwen op het toetsenboord
  • Went snel
  • Glijd niet
  • Alles makkelijk aan te passen via de software
  • Snelle Steelseries support

Minpunten

• Op het glimmende gedeelte komen snel vlekken
  • Geen slaapstand knop (ook niet in te stellen via de software)
  • Bij het wisselen van layers geen geluid of icon waardoor je weet in welke layer je toetsenboord staat ingesteld
  • Slechte anti-ghosting

Wat een heerlijk toetsenboord is dit, ik gebruik hem nu een weekje en hij werkt super en hij ziet er ook nog eens fantastisch uit! Na een uurtje was ik aan het toetsenboord gewent en kon ik weer blind typen. Ik had ook 3 vragen die ik had voor het Steelseries Support team, die werden snel beantwoord.
Ik vind het toch wel jammer dat er geen slaapstand knop is (nou weet ik dat je daar wel een command van kan maken) en dat je niet ergens ziet (behalve in de software) in welke layer je zit.

EDIT 12-2-2016: Ik merk dat er een slechte anti-ghosting is. Ik kan bijv niet de combi "WDX", "WAX" of "WX + Shift". Heel erg jammer, want ze zeiden dat dit toetsenboord anti-ghosting had tot 20 keys. Het lukt me ook niet om 20 keys in te drukken. Het blijft een fijn toetsenboord, maar dit is toch wel een groot minpunt. Ik kijk uit naar een ander toetsenboord die volledige anti-ghosting ondersteunt.

Heb jij ook een Steelseries Apex Raw (Qwerty)?