Specificaties 15,6" (3840x2160 IPS), 1TB (sshd) - Bekijk alle specificaties

Dell Inspiron 15-7559 (CN95702) Review

martijn.gruiter 6 januari 2016, laatste update op 6 januari 2016, 380 views

Dell Inspiron 15-7559 (CN95702)

Ik heb deze laptop gekozen voor zijn uitgebreide specs en acceptabele prijs. Het is een mooie snelle laptop met een schitterend scherm. De harde schijf is de limiterende factor, dus ik verwacht dat ik deze binnen het jaar vervang voor een SSD.

Pluspunten

• kleurweergave 4K scherm
  • prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• geen SSD, maar een hybrid HDD

Ik heb deze laptop gekozen voor zijn uitgebreide specs (i7 6th gen, gtx 960m, mat 4K IPS scherm, 8gb RAM) en acceptabele prijs. (Na 10% korting van Dell)

Mijn vorige laptop was een wat oudere "midden-moter" (ASUS K53SC uit 2011) en ik heb dus geen ervaring met laptops van dit kaliber, hierdoor kan mijn review wellicht positiever uitvallen :)

Een mooie snelle laptop met een schitterend scherm. De foto's van mijn DSLR zien er schitterend uit. Zeer mooie kleur weergave en de 4K resolutie met touch functionaliteit bevalt goed. Het touch scherm is accuraat en een prettige bijkomstigheid, maar het is geen vereiste voor een laptop.

De specs zijn aangenaam snel, de harde schijf is de limiterende factor. Dus ik denk ook dat ik binnen een jaar er een SSD in stop. Maar zonder de SSD merk je wel dat alles zeer vlot loopt (opstarten en diverse Adobe CC programma's)
de touchpad is aangenaam groot en scrollen met 2 vingers en bediening met 3 of 4 vingers tegelijkertijd werkt prima.
Het verlichte toetsenbord werkt prettig. Het zijn kleinere toetsen, maar met goede stevige response.
Het geluid is mooi uit de grote speaker onder het scherm en aanwezige subwoofer (?) aan de onderkant.
De laptop is dunner dan ik had verwacht en voor een 'niet-ultrabook' en bevat rubberen pootjes over de gehele breedte van de laptop, waardoor de laptop stabiel staat. deze strips verwacht ik niet kwijt te raken.
Er zit een soort rubber-achtige gladde zachte coating op de behuizing wat eigenlijk best prettig aanvoelt. Hierdoor krijg je wel wat glimmende vlekken op plekken waar vaak contact met de huid is maar het is makkelijk af te nemen. Het geeft de laptop een solide indruk.

De rode details zijn feller dan afgebeeld, waardoor het net iets minder volwassen oogt, maar alles went...

Heb jij ook een Dell Inspiron 15-7559 (CN95702)?