Pebble Time Grijs (Rood) Review

jantjeharing 6 januari 2016, 194 views

Pebble Time Grijs (Rood)

Wat betreft het concept "smartwatch" schiet Pebble in de roos. Zeer fijne uitvoering ook.

Pluspunten

• 1x per week opladen
  • Scherm altijd leesbaar
  • Knoppen

Minpunten

• Geen rugged uitvoering

Wat mij betreft is dit wat een smartwatch zou moeten zijn. Een praktisch verlengstuk van je smartphone.
Geen eye candy per s maar wel altijd afleesbaar. Geen touchscreen maar wel knoppen die je blind kan vinden.

Het nut van een kleine smartphone aan je pols la Android wear devices zie ik niet echt van de grond komen. Maar een horloge dat ook goed functioneert als afstandsbediening voor je telefoon ervaar ik als een heel nuttig hulpmiddel in het dagelijks leven.

Wat voorbeelden uit de praktijk:
- Snel (en stil) zien wie er belt en vervolgens kunnen wegdrukken of opnemen en speaker aanzetten in 1 of 2 klikken die je na een paar keer blind uit je hoofd kan. Erg handig in de auto met de telefoon op de bijrijderstoel of dashboardkastje. Ook handig op de fiets, tijdens het koken of douchen/badderen.
- Notificaties snel (en stil) kunnen lezen en dismissen. Of op reageren met een template of emoji. Erg handig tijdens het fietsen of in vergaderingen.
- Ik mis nooit meer een agenda reminder.
- Bedien je playlist (Spotify bijvoorbeeld) en speelvolume. Handig tijdens het rijden, fietsen, douchen.

Heb jij ook een Pebble Time Grijs (Rood)?