Sennheiser CX 2.00i (Wit) Review

-J00P- 5 januari 2016, laatste update op 5 januari 2016, 468 views

Sennheiser CX 2.00i (Wit)

Ik heb deze oordoppen gekocht als vervanging voor m'n standaard-iPhonedopjes. De eerste indruk is dat het uiterlijk en afwerking niet op kan tegen de iPhonedoppen en ik vraag me af hoe robuust ze zijn bij heftig gebruik. Echter vind ik ze wat betreft geluidskwaliteit en comfort beter dan de Apple-dopjes.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Comfort
  • Gehoekte audiostekker

Minpunten

• Uiterlijk en afwerking

Ik heb deze oordoppen gekocht als vervanging voor m'n standaard iPhonedopjes. Ik verslind vaak meerdere setjes per jaar door het vele gebruik en ook nu had ik weer te maken met een kabelbreuk. Normaal loop ik in zo'n situatie naar de winkel en koop ik nieuwe Apple dopjes, maar nu besloot ik verder te kijken in de hoop op een betere duurzaamheid. Verder was de belangrijkeneis dat de remote in het snoer dezelfde functionaliteit als De oorspronkelijke iPhone dopjes. Ik kwam uit bij deze van Sennheiser.

Deze doppen zijn zo'n 50% duurder dan de (opzichzelf al dure) doppen van Apple, dus de verwachtingen waren hoog. Echter, de eerste indruk na het uitpakken was een teleurstelling. De bouwkwaliteit laat in mijn ogen te wensen over. Het snoer is de helft dunner dan de doppen van Apple en met name de remote oogt groot en goedkoop. Ik ben erg benieuwd hoe dit de levensduur van de doppen benvloedt. De doos spreekt van 2jaar garantie, maar gebroken kabels door gebruik vallen daar buiten.

Toch winnen de doppen ook op bepaalde punten van die van Apple. Het comfort is duidelijk beter. De in-ear dopjes passen (mij) goed en sluiten goed af waardoor het volume lager kan blijven. Het voordeel van de dunnere kabel is dat ze wellicht lichter zijn en minder trekken, maar dat weegt voor mij minder zwaar mee voor het eind oordeel.
De eerste indruk van de geluidskwaliteit is prima. Het geluid is helder en kraakvrij. Verder vind ik dit vaak een persoonlijke voorkeur en is het afhankelijk van het soort muziek wat je luistert. Mijn indruk is in iedergeval dat het geluid een verbetering is ten opzichte van mijn vorige doppen.
Een laatste pluspunt is de gebogen stekker. Dit neemt minder ruimte in wat fijner zit als je bijvoorbeeld je telefoon in je broekzak hebt. Het stekkertje is van hard plastic en voelt, in tegenstelling tot de andere onderdelen, wl robuust. De stekker is n van de zwakke plekken van de oordoppen en Sennheiser lijkt hier op in te spelen. Hopelijk verlengt dot de levensduur.

Mijn eindoordeel is met name afhankelijk van de duurzaamheid van de doppen. Of ik op dit moment nogmaals het geld aan deze doppen zal uitgeven is volledig afhankelijk van hoe lang ze mee gaan; afwachten dus.

Heb jij ook een Sennheiser CX 2.00i (Wit)?

Hoi Joop,

Ik ben benieuwd naar de duurzaamheid van deze oordopjes, gaan ze nog steeds mee?

Met vriendelijke groet,

Michiel
Ze doen het nog prima, maar ik heb ze wel iets minder intensief gebruikt dan ik voorheen deed. Ik heb geen spijt van de aankoop.