Bose QuietComfort 20 (Zwart) Review

d-russo 4 januari 2016, laatste update op 1 maart 2016, 228 views

Bose QuietComfort 20 (Zwart)

Indrukwekkende technologie, helaas wel met een (te) duur prijskaartje

Pluspunten

• Noise canceling
  • Redelijk stevige kabel

Minpunten

• prijs
  • oortjes voelen los in oor
  • accu zit vast aan de oortjes

*Aanvullingen onderaan*

Heb deze oortjes nu een paar dagen in bezit, voornamelijk gebruikt in de trein (binnenkort vliegtuig). De noise canceling werkt perfect, je hoort wel iets van de achtergrond geluiden, maar dit is helemaal niet meer storend.

Als je de noise canceling uit zet dan hoor je inderdaad een hele lichte ruis, persoonlijk vind ik dit niet storend, de ruis is namelijk heel kalm en zacht.

Heb ze nog niet kunnen gebruiken in een rumoerige ruimte met mensen, dus daar kan ik geen oordeel over geven.

De geluidskwaliteit is meer dan prima, ik ben zelf altijd sony in ears gewend van 30-50,- welke bij bepaalde muziekstijlen zeker minder tonen doorlaten, bij de bose lijkt het of je een stuk meer hoort, ook qua bass klinkt het erg goed.

Nadelen vind ik toch wel de prijs, al is dit niet zo'n groot nadeel want heb ze wel aangeschaft. De bouwkwaliteit is goed, het voelt allemaal wel wat plastic en licht in gewicht aan ondanks de dikkere kabel.

De oortjes zelf zitten voor mijn gevoel een beetje los in mijn oren, ze kunnen er niet uitvallen maar misschien omdat ik normale in ears gewend ben, die helemaal de oorschelp in moeten voelt dit wat onwennig aan.

Aan de kabel hangt uiteraard de platte accu, deze zit aan de ene kant wel in de weg, maar aan de andere kant, bij gebruik in de trein, vliegtuig of thuis is dit verder geen probleem. Zou deze oortjes bijvoorbeeld niet op de fiets gebruiken.

Ben benieuwd of deze kabel lang mee kan gaan, over het algemeen zijn mijn sony oortjes bij veelvuldig gebruik binnen een jaar stuk (altijd kabel breuk).

Al met al tevreden, alleen al door de zeer goed werkende noise canceling en het verschil dat dit maakt met normale in ears.

Update:

inmiddels al weer een aantal weken in bezit en ook gebruikt in het vliegtuig. Het is niet zo dat het helemaal stil is, maar voor mijn gevoel wordt wel 80% van het motor geluid weggefilterd, als je ze tijdens het vliegen even uit doet merk je pas in wat voor lawaai je altijd gezeten hebt tijdens het vliegen.

Wat mij wel opviel is dat ondanks dat met name het motor geluid weggefilterd wordt je toch sommige mensen er storend doorheen kan horen die in de buurt zitten te praten. in mijn geval was er een persoon die blijkbaar een vrij hoge stem had die ik soms erg duidelijk kon horen (terwijl het motorgeluid van het vliegtuig dus wel gefilterd werd)

verder blijft de kabel een beetje onhandig omdat er een (plat) accu blokje aan hangt en je deze niet echt ergens kwijt kan.

Heb jij ook een Bose QuietComfort 20 (Zwart)?