Specificaties 15,6" Polyester Rugzak - Bekijk alle specificaties

Case Logic Berkley Plus 15.6" Laptop Rugzak Zwart Review

gregor160300 4 januari 2016, 787 views

Case Logic Berkley Plus 15.6" Laptop Rugzak Zwart

Ruime, mooie, lichte, stevige rugzak met veel kleine pluspunten, LET OP !!! Deze rugzak staat verkeerd ingedeeld de foto's en titel zijn Berkley Plus, terwijl de webshop links naar Berkley Deluxe gaan, deze review is ook voor de Berkley Deluxe

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Details
  • Prijs/kwaliteit
  • Ruim
  • Goede indeling

Minpunten

• Bevestiging rughengsels

Ik ben zeer tevreden over deze CaseLogic Berkley Deluxe, het verbaasde mij hoeveel spullen ik tegelijk in deze rugzak kreeg:

Hoofdvak: Stapel boeken (18cm) + GR + 2 etuis

Grote zijvak: Hier past met gemak een 750 mL fles en met wat geluk een 1L fles, een 2L fles past ook maar dan gaat het vak niet meer dicht.

Kleine zijvak: 500 mL fles past hier ook makkelijk in.

Laptop vak: Hier past mijn grote, dikke, oude 15,6" Acer Aspire E1-531 zelfs nog in dus concludeer ik dat vrijwel elke 15,6" laptop zal passen.

(Geheime) rug-vakje: Hier passen meerdere paspoorten en portemonnees tegelijk in, ruimte genoeg zelfs een externe hdd past makkelijk!

Bovenste voorvak: Hier krijg ik makkelijk al mijn opladers/kabels in, denk aan laptop-, telefoonlader & een handvol extra kabels.

Onderste voorvak: Hier krijg ik met gemak mijn zonnebril, sd-kaartlezer en USB-sticks in en dan is er nog ruimte over!

Zoals hierboven te lezen, ruimte genoeg en ja alles hierboven beschreven is tegelijk in mijn rugzak gegaan en niet overdreven.

Hengsels

Ik heb wel mijn twijfels over hoe goed de hengsels dit aan kunnen op lange termijn. De hengsels hebben namelijk een extra soort verlenging aan de bovenkant, dit zorgt voor makkelijker om en af doen van de rugzak maar moet zijn kracht nog bewijzen.

Materialen

Het schuim op de achterkant en hengsels van de rugzak is erg zacht en veerbaar, dit zorgt voor goed comfort tijdens het (langdurig) dragen. De rest van de rugzak is van stevig polyester, dit houd het naar verwachting lang uit. De binnenkant van het laptop en geheim/rug vak zijn bedekt met een zachtere stof voor extra bescherming.

Extra's

Maar nu waar deze rugzak echt zijn bonuspuntjes binnenhaalt, dat zijn de kleine extra's:

- Verwijderbare borst sluiting, deze borstsluitingen kunnen erg handig zijn, maar zitten vaak in de weg, zijn lelijk of overbodig. Kortom deze verwijderbaar en hoogte verstelbaar maken was een goede keuze.

- Klittenband om de verlengkabels, dit is bijzonder handig omdat deze overgebleven stukken altijd onhandig rondbungelen en nu netjes vast blijven opgerold. Over deze kabels gesproken, ze zijn lang genoeg, zelfs voor mijn lichaamslengte (190cm).

- Handvat aan de boven- en onderkant, in tegenstelling tot vrijwel alle rugzakken die alleen een handvat bovenop hebben, door dit 2e handvat is ook liggend dragen (of het vastmaken van een schouderband) heel goed mogelijk.

- Kleine vakjes in het onderste voorvak, deze vakjes zijn goed ingedeeld om kabels, zonnebril, USB-sticks e.d. goed uit elkaar te houden.

Dat brengt mij bij het einde van deze review, ik hoop dat hij nuttig was.

Heb jij ook een Case Logic Berkley Plus 15.6" Laptop Rugzak Zwart?