Asus K8N, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID) Review

MelvinvdC 29 augustus 2005, 492 views

Asus K8N, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID)

Pluspunten

• goedkoop
  • stabiel

Minpunten

• powerconnector zit op een vervelende plek, ik moest een hardeschijf verplaatsen anders kon ik de powerconnector niet aanlsuiten.
  • Toekomstige hardware upgrades worden moeilijk

Layout Score: 3
Heb dit moederbord icm een Athlon 64 3400+ gekocht en ben er zeer tevreden mee.

Het bord bied de standaard onboard features zoals 7.1 geluidskaart en netwerkkaart. Heel uitgebreid is het bord niet, slechts 2 sata poorten geen firewire en geen onboard videokaart maar daar is de prijs ook naar. Het is gewoon een fijn, stabiel en vooral goedkoop moederbord zonder fratsen. Mijn Athlon 64 3400+ loopt nu stabiel op 2,45 Ghz (11x223)

Waar wel rekening mee gehouden dient te worden is dat de processor en videokaart niet veel upgrade mogelijkheden meer zullen hebben. Videokaart is max. een X850XT (tenzij de X900 ook nog op AGP uitkomt) en processor is max. een 3700+.

Ik gebruik het board icm een 6800 GT, 2x512 geheugen (TwinMos) en loopt als een trein. Als je een snel gamessysteem wil zonder al te veel fratsen voor een lage prijs is dit bord zeker een goede optie. Socket 939 is nog steeds structureel veel duurder (moederbord is duurder, processor is duurder) en PCI videokaarten zijn nog steeds duurder dan AGP.

• Athlon 64 3400+
  • 2x 512 MB DDR SDRAM (TwinMos)
  • Gainward 6800 GT 256 MB (AGP)
  • 2x Maxtor DiamondPlus 9 160 GB 8 MB
  • Windows XP

Heb jij ook een Asus K8N, nForce3 (Sound, LAN, SATA-RAID)?