be quiet! Dark Rock Advanced C1 Review

Keenan 3 januari 2016, laatste update op 3 januari 2016, 654 views

be quiet! Dark Rock Advanced C1

Dit is echt een bang for the buck cooler. precies wat ik verwacht van deze prijsklasse. koelt goed CPU nooit boven de 60c en ziet er goed uit met wat brushed aluminium aan de bovenkant. Zeer stil

Pluspunten

• Koelt goed CPU zelden boven 60c (i7 4790k @ 4.0 Ghz)
  • Ziet er mooi uit
  • Laag RPM

Minpunten

• Erg moeilijke montage, eigenlijk 2 personen nodig
  • De rubberen mounts zien er niet zo mooi uit
  • Erg zwaar

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 4
De be quiet Dark Rock Advanced c1

Als eerste wil ik zeggen dat dit een hele goede koeler voor de prijs is en zelfs bij stress tests mijn CPU nooit boven de 60c komt (Intel Core i7 4790k @ 4.0 Ghz niet overclocked). hij is relatief klein maar zwaar voor zijn formaat. de koeler zelf is brushed aluminium zwart met een klein beetje zilver op het logo.

Installatie

De installatie ging niet zo soepel je moest een backplate op de achterkant schroeven terwijl je de koeler vast moest houden. hier heb ik een assistent om gevraagd.

Temperatuur

Als ik alleen standard non CPU-heavy apps open heb staan is hij bijna altijd 30-32c hoewel onder stress tests en CPU-heavy apps schommelt hij vaak tussen de 50-60c maar zelden boven de 60c. overal ben ik tevreden met de prijs/performance van dit product. zeker een +1

Geluidsproductie
Normaal staat mijn harde schijf aan en dan kan ik niet eens mijn normale fans horen maar als hij uitstaat en mijn normale fans staan uit is het fluisterstil. een muisklik is zelfs harder maar dat komt voornamelijk omdat hij op een heel laag RPM draait een geluidsverminderaars heeft. de rubberen mounts.

Heb jij ook een be quiet! Dark Rock Advanced C1?

Leuk om deze review te lezen! Ik ben zelf ook van plan om een H440 van NZXT te halen in combinatie met de dark rock pro advanced. Hoe kom je uit met je RAM sticks? Zit de koeler niet in de weg of heb je low profile ram gehaald? Heb je PC later nog overlocked? Moet de koeler een OC van 0,5 aan kunnen?
Beste basvhout,
Ik heb de afmetingen nauwkeurig gelezen en met mijn moederbord de MSI z97 gaming 5 kon ik corsair pro RAM modules in slot 2 en 4 stoppen zonder enig probleem dat het de koeler raakt. dus tenzij je quad channel wilt gaan kan in principe al het RAM er in. als je maar 2 slots hebt of het is te krap kun je LP ram gebruiken dat onder de 40.1 mm is ivm contact met de ventilator. Ik hoop dat dit je geholpen heeft

Groetjes! Keenan ;)
Ik heb geen overclock en nu met de zomertemperatuur in mijn kamer 25C haal ik in gta f meestal 75-80 graden celcius met een i7 4790k op stock settings die het overigens goed doet. zelf als je gaat overclocken stel ik dan toch echt waterkoeling voor. het kost wat meer maar je idle temps staan meestal op kamertemperatuur en je stress test komt weinig boven de 60C
Bedankt voor je reactie! Ik zit er aan te denken om een i7 6700k te halen en deze op zo een 4.5/4.6 te gaan OC'en. Dus ik weet niet of dat wel zo lekker zal gaan met de Dark rock advanced. Vervelende is alleen dat de Dark rock voor 60 euro te halen is en een 'goeie' waterkoeler al snel naar 120+ gaat. Als ik het zou redden met lucht zou dat natuurlijk super zijn, maar daar twijfel ik wel over.
Of ik zou een Corsair Hydro H55 single fan radiator als exhaust gebruiken of ik zou een Cooler Master Nepton 240M dual fan radiator aan de bovenkant als exhaust gebruiken