Intel NUC NUC5i7RYH Review

EJSEJS 2 januari 2016, laatste update op 10 januari 2016, 869 views

Intel NUC NUC5i7RYH

Super klein en maar samen met een Samsung 950 pro ssd ook nog eens zeer snel.

Pluspunten

• Klein
  • Zeer stil
  • Super snel met een M.2 SSD
  • Laag stroom verbruik

Minpunten

• Nog niks tegen gekomen

Na lang twijfelen heb ik de NUC5i7RYH aangekocht samen met 2X 8GB Kingston HyperX Impact Black 1600mhz en een M.2 Samsung 950 Pro 512GB Solid state drive. Ondanks dat de NUC5i7RYH over een PCIe 2.0 (en geen 3.0) slot beschikt, maakt dit samen van de NUC5i7RYH toch een super snelle mini pc (boot-time Windows 10 ligt rond de 4 a 5 sec, wat nog versnelt kan worden door fast-boot aan te zetten, heb ik zelf niet getest vind dit snel zat).

Specificatie's:

Screenshot van de prestatie's van de Samsung 950 pro in de NUC5i7RYH

* de lagere leessnelheid komt omdat de NUC5i7RYHeen PCIe 2.0 (en geen 3.0) slot heeft

Ik had ook nog de Akasa Plato X Slim Fanless case er bij besteld omdat sommige gebruikers klaagde over het fan geluid van de NUC5i7RYH. Maar die bestelling is inmiddels ge-cancelen want ik hoor de fan van de NUC5i7RYH bijna niet/nooit. Alleen als ik een stresstest aanzet begint de fan hard te draaien, maar bij gewoon gebruik hoor je de fan bijna niet.

Heb jij ook een Intel NUC NUC5i7RYH?

zou nog wel iets uitgebreider kunnen.
in elk geval bottlenecked de pci-e 2.0 de ssd niet erg, die is gewoon supersnel.
weer wat geleerd,.. http://www.akasa.com.tw/u...is&type_sub=Fanless%20NUC kende t niet...maar dit ziet er briljant uit en super praktisch! +1.