Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Everest 700 Elite (Wit) Review

NMorsinkTestpanel 31 december 2015, laatste update op 31 december 2015, 220 views

JBL Everest 700 Elite (Wit) (Testpanel)

Goede bouwkwaliteit Goede accuduur Noise Cancellation werkt mooi Zit fijn Mooi design

Pluspunten

• Geluid
  • ANC
  • Accuduur
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• pairen met meerdere devices
  • Geen App voor Windows (Phone)

Inleiding:
Met dank aan de actie van Tweakers & JBL heb ik de review kunnen maken. Excuses dat er (nog) geen foto’s bij zijn. Ik ben namelijk mijn SD-kaartje kwijt waarop de foto’s staan die ik tijdens het unboxen heb gemaakt.
• Design
Ik heb de witte variant gekregen, eigenlijk omdat ik dacht daardoor grotere kans te hebben om de actie te winnen. Ik ging er namelijk vanuit dat de meesten een zwarte zouden willen. Nu ik hem hier heb, ben ik er zeer over te spreken. Vind het een erg mooi vormgegeven headset.
• Bouwkwaliteit
Ik zal hier nog een filmpje toevoegen over hoe buigzaam de headset is, dit is namelijk echt ongelofelijk in mijn ogen. De headset is zeer stevig en kan veel hebben. Het voelt zeer goed aan en heeft mooie details zoals schaniertjes die van metaal zijn in tegenstelling tot vaak het plastic dat je ziet.
• Geluid
Het geluid klinkt zeer fijn. En via de applicatie van JBL kun je het nog bijstellen aan je eigen voorkeur.
• ANC
Ik lees dat Bose nog steeds koning is in de noise-cancellation wereld maar deze JBL headset biedt zeker geen slechte noise cancellation. Ik heb ze kunnen testen tegen over de Sony koptelefoons die ik bij mijn Sony Xperia Z3 Compact kreeg destijds. Deze koptelefoons zijn echt vele malen beter. De oorschelpen op zich zorgen al voor goede isolatie, gecombineerd met de ANC hoor je vrijwel niks in de trein.
• Telefoongesprekken
Ik heb meerdere telefoongesprekken gevoerd via de headset, en de ontvangers gevraagd naar de geluidskwaliteit. Ze gaven aan dat het ik zeer goed verstaanbaar was. Niks op aan te merken maar ook niks speciaal.
• App
Mijn dagelijkse telefoon is een windows phone en helaas was er geen applicatie voor beschikbaar. Ik heb de iphone van mijn broer en motorola moto g van mijn vriendin gebruikt om de app te testen. De app werkt prima en is mooi vormgegeven. Leuk dat je met de equalizer kunt spelen maar ik zou hier zelf niet snel de moeite voor nemen. De app werkt goed en zou voor sommige mensen een toegevoegde waarde zijn. Voor mij echter niet. De noise cancellation opties zijn via beperkt via de headset zelf te gebruiken. Je kunt hierbij niet rechts en links op een bepaald niveau instellen wat wel kan via de app.
• Bluetooth
Het bereik is zeer goed. Ik kan mijn telefoon beneden neerleggen en als ik op zolder bent speelt de muziek nog door. De eerste keer kopellen ging prima. Het probleem is echter als ik een ander device wil gebruiken het koppelen rond uit beroerd is. Het werkt simpelweg niet intu´tief en daar mis ik de NFC die op mijn Sony koptelefoon zit wel.
• Accuduur
Ik heb niet specifiek geklokt hoe lang hij mee gaat. Maar er lijkt geen einde aan te komen. Ik heb de koptelefoon voor woon- werkverkeer gebruikt en kon er prima een week mee, wellicht langer maar heb doe hem in het weekend altijd aan de lader.

Heb jij ook een JBL Everest 700 Elite (Wit)?