Razer Lachesis (Rood) Review

nielszem 14 juni 2009, laatste update op 15 juni 2009, 983 views

Razer Lachesis (Rood)

Pluspunten

• Logitech MX518:
  • Snel
  • Ligt heerlijk in de hand
  • DPI simpel aanpasbaar
  • Relatief goedkoop
  • Razer Lachesis:
  • Mooi design
  • Extreem snel
  • Geschikt voor links- en rechts handige

Minpunten

• Logitech MX518:
  • Logo verbleekt snel
  • Alleen voor rechts handige
  • Razer Lachesis:
  • Erg duur voor een muis
  • Knoppen erg gevoelig
  • Werkt niet optimaal op elke muismat

MX518 vs Razer Lachesis

Sinds mijn Logitech MX518 stuk is gegaan ben ik, professioneel gamer, (tijdelijk) overgestapt op de Razer Lachesis. Deze muizen worden momenteel veel gebruikt door gamers, vandaar dat ik een review schrijf om jullie mijn ervaringen met de 2 muizen te vertellen.

Specificaties:

Verbinding (invoer): USB 2.0
Draadloos: Draad
Bewegingsdetector: Laser
Sensor resolutie: 4000dpi
Kleuren: Zwart met rood/blauw

Logitech MX518:

De Logitech MX518 heeft een vrij grote en brede uitstraling. De mx518 heeft ten opzichte van de vorige versie, de MX510 maarliefst 1600 dpi. Dit maakt de muis erg interessant voor gamers. De muis ligt erg lekker in de hand. Ik krijg persoonlijk echt het gevoel dat je de muis met je handpalm bestuurd en je vingers volledig vrij zijn voor het indrukken van de knoppen.
De muis heeft onder het scrollwiel 2 knoppen waarmee je de DPI van de muis kan verhogen of verlagen. Erg makkelijk als je bijvoorbeeld in-game een lagere DPI wil dan in windows.

De “putten” in de muis zorgen voor een soort van 3 dimensionaal effect. De meeste mensen voelen meteen aan de muis om te kijken of het echt deuken zijn. Het bevorderd de prestaties van de muis niet, maar is een leuke toevoeging aan het uiterlijk van de muis.

Tevens heeft de muis aan de linkerkant nog 2 knoppen die je navigeren op internet. Door deze 2 knoppen kun je gemakkelijk naar de vorige of volgende pagina in je internet browser.

Prijs: 31,00

Razer Lachesis.

De Lachesis van Razer heeft een veel minder bredere uitstraling dan de MX518. Wel is de muis een stuk langer. De muis heeft maarliefst 4000 DPI, wat vrij uniek is bij muizen.

Wanneer ik voor het eerst mijn hand op de muis legde voelde ik al meteen dat dit veel minder comfortabel in de hand ligt dan de MX518. Door de lengte van de muis kreeg ik meteen het idee dat ik een te kleine hand heb of dat de muis gemaakt is voor mensen met een grote hand.
Je handpalm word bij deze muis als het ware wat omhoog gedrukt waardoor je naar mijn mening een oncomfortabele houding aanneemt.

Het design van de muis vind ik wel een echt pluspunt. Het razer teken achterop de muis word steeds fel rood verlicht waarna het logo weer word gedimd. Ook het scrollwiel is fel rood gekleurd.

De Lachesis heeft net als de MX518 onder het scrollwiel 2 knoppen om de DPI te veranderen. Ook heeft hij net als de mx518 2 knoppen aan de linkerkant van de muis. Als toevoeging heeft de lachesis ook aan de rechterkant 2 knoppen. Deze knoppen staan niet standaard ingesteld en dienen als extra optionele knoppen.

Doordat de Razer Lachesis een laser muis is werkt hij niet optimaal op elke muismat. Doe hier goed research naar wanneer je deze muis wil kopen. De Razer Lachesis werkt bijvoorbeeld niet op een QPAD.
Prijs: 64,00

Conclusie:

Wanneer je erover denkt om een Lachesis te kopen zou ik eerst naar een muizenwinkel gaan om te voelen hoe hij in de hand ligt. Dit gaf voor mij de doorslag dat ik deze muis niet meer gebruik. Het design is top en de snelheid en reactie tijd is extreem! Toch overtreft de MX518 de Lachesis voor mij omdat hij veel beter in de hand ligt. Ik ben gewend om met 800 DPI te spelen, dus voor mij persoonlijk is de 4000 DPI van de Lachesis overbodig. Tevens schelen de muizen heel erg in prijs waardoor ik zeker voor de MX518 zou gaan.

Heb jij ook een Razer Lachesis (Rood)?

Nog een aantal negatieve punten m.b.t. lachesis wat mij betreft maar ook vaker genoemd:
De sidebuttons zijn zeker bij hoge dpi veel te moeilijk en te zwaar te bedienen waardoor je andere besturing beinvloed.
En als je op de muis duwt van boven zeker op zachte muismatten verschuift de pointer/crosshair, in praktijk hoeft dit geen probleem te zijn omdat je vaak alleen met je vingers stuurt en je een harde muismat kan kiezen.

Verder leuk zon vergelijk review.
Leuke review. Ben het zeker eens met de negatieve punten van de Lachesis... Wat ik ook had was dat wanneer ik mijn muziek een beetje hard zette dan bewoog de cursor gewoon.. Komt door die DPI. Verder leuke review. leuk om een keer een vergelijkende te zien! :*)
Mooie review, je geeft duidelijk weer hoe deze muizen van elkaar verschillen.

Ik raad je aan om de razer deathadder eens te proberen, een van de meest gebruikte gamersmuizen. Ligt ook perfect in de hand en genoeg DPI.Hij is ook niet zo duur. De lachesis is volgens mij ook deels door razer gemaakt om te pronken met de hoogste DPI waarde (destijds).
Deze muis heeft verder ook veel last van negatieve acceleratie!
je hebt staan dat de lachesis optisch is maar dat is een laser muis? :)