Casio Exilim EX-P700 (7MP, 4x zoom, 33-132mm, f/2.8-4.0) Review

ruud1234 20 juni 2007, 576 views

Casio Exilim EX-P700 (7MP, 4x zoom, 33-132mm, f/2.8-4.0)

Pluspunten

• Uiterst compact en toch grote lichsterke lens.
  • Prima accu met ruim voldoende capaciteit
  • 25 voorkeuze standen die eenvoudig geselecteerd kunnen worden
  • camera voelt degelijk aan.

Minpunten

• De standaard Jpeg compressie is relatief wat laag, waardoor je foto's krijgt van ongeveer 2 MB per stuk.

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
Ik heb de camera sinds oktober 2004 in bezit. Inmiddels ben ik meer dan 2000 foto's verder, en nog steeds erg tevreden.
De 25 voorkeuze standen zijn bijzonder handig. De basic features zijn echt door iedereen te gebruiken en de extra zaken zijn eveneens logisch te vinden en dus erg buikbaar.

De camera is erg compact met toch een forse lichtsterke lens. De fotografische resultaten zijn er na; prima dus.

Ook het opstarten gaat supersnel, wat wel lekker is bij het maken van een snapshotje.

De adapters voor voorzetlenzen heb ik niet gekocht omdat met alle extra bijproducten de charme van deze camera verloren gaat; het uiterst compacte zijn. Ik heb er wel even mee gespeeld, en de adapters werken prima.

Uiteraard zijn er nog betere camera's, maar in dit segment is dit naar mijn mening een toppertje.

Aanvulling per juni 2007:
Ik heb inmiddels ruim 4000 foto's ermee gemaakt, en ben nog steeds erg tevreden over de resultaten.

Heb jij ook een Casio Exilim EX-P700 (7MP, 4x zoom, 33-132mm, f/2.8-4.0)?