Tweakers zegt: 7,5

Specificaties Android, iOS compatibel en 47g - Bekijk alle specificaties

Samsung Gear S2 Zwart (Zwart) Review

Fred13 30 december 2015, laatste update op 4 februari 2016, 319 views

Samsung Gear S2 Zwart (Zwart)

Ik heb nu een tweetal weken de Samsung Gear S2 Classic in bezit. Het is zondermeer een geweldig mooie horloge (normale afmetingen) met een innovatieve navigatie methode (voor een smartwatch), namelijk de draairing.

Pluspunten

• mooie horloge
  • normaal horloge bandje ivm de Classic/BALR versie
  • Tizen-OS : snelle response
  • Tizen-OS : 2-3 dagen akku duur
  • NFC
  • WiFi
  • veel standaard funkties
  • draadloos opladen (plm 2 uur nodig voor volle akku)

Minpunten

• app ondersteuning
  • geen GPS

Een ander voordeel vind ik dat je makkelijk het bandje kunt vervangen met een willekeurig ander bandje. Dit geldt echter alleen voor de classic of Balr versie. Niet voor de normale Gear S2 versie.

Ik heb lang getwijfeld omdat ik het ut van een smartwatch niet zag, echter met deze horloge is een akkuduur van 2 tot 3 dagen zeer goed mogelijk. Daarnaast kun je naast de tijd, fitness funktie ook notificatie ontvangen en beantwoorden. Ook het weer is goed in te zien. Daarnaast bevalt me de navigatie funktie redelijk tot goed.
Ik lees dat veel mensen klagen over een gebrek aan apps. Het is waar dat er een beperkt aantal apps beschikbaar zijn echter de meest belangrijke of nuttige funkties (althans in mijn optiek) zijn wel ondersteund. Veel lezen of beantwoorden van berichten wil ik eigenlijk niet via de horloge doen.

Heb jij ook een Samsung Gear S2 Zwart (Zwart)?

Ik heb mijn review aangepast vanwege het feit dat de problemen met de Bluetooth verbinding veroorzaakt werden door mijn telefoon. Dus heb ik dit punt dat ik als negatief had gezet verwijderd. De verbinding werkt nu sinds de laatste twee weken prima. Geen probleem meer.