Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Everest 700 Elite (Zwart) Review

Maarten_B13 29 december 2015, laatste update op 31 januari 2016, 96 views

JBL Everest 700 Elite (Zwart)

Op het eerste gezicht een goede koptelefoon met een goede bouwkwaliteit.

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Zachte earpads
  • Mooie materialen

Minpunten

• Kraakje bij sommige bluetooth apparaten
  • Stevige prijs
  • Geeft veel druk op het hoofd

Na het lezen van een aantal review ben ik eens gaan luisteren in de winkel om een wat beter beeld te krijgen van de koptelefoon. In eerste instantie kreeg het winkel personeel de koptelefoon niet aan de praat via bluetooth. Na een kwartier priegelen lukte het de medewerker uiteindelijk wel.

Toen begon het luisteren. De eerste indruk die ik kreeg van de koptelefoon wat dat hij een goed geluid gaf. In vergelijking met bijvoorbeeld de Beats wireless had de JBL geen extreme bas.

Op het moment dat ik thuis kwam had ik direct de koptelefoon uitgepakt. Deze zat mooi ingepakt in een goed uitziende verpakking.

Na de aankoop het ik er vooral thuis verder de hele dag mee rond gelopen. Af en toe gaf de koptelefoon wel wat kraakjes in het geluid. Dit werd de op volgende dag erger. Ook liep ik tegen het probleem op dat na een tijdje luisteren de koptelefoon veel druk op je hoofd geeft. Vooral boven op het hooft en aan de zijkant van het hoofd. Hierdoor ervaarde ik al snel hoofdpijn.

Als je goed luistert naar het geluid en het geluid gaat vergelijken met de 6 jaar oude Sennheiser HD428 dan hoor ik meer details met de Sennheiser dan met de JBL. Vooral als je op de JBL de noice canceling aan zet. Dan wordt het geluid en de toonhoogte erg afgevlakt. Dit is erg storend als je bijvoorbeeld in een sportschool met de koptelefoon op de loopband loopt en juist de stampende beats wil horen.

De app
Met de app die voor IOS en Android devices beschikbaar is kun je een aantal dingen instellen. Een daarvan is ANC. ANC is een functie die het omgeving geluid versterkt dit kan je instellen op drie verschillende niveaus. Je kan dit verschillend doen voor links en rechts.

De instellingen die ik deed met de app deden het vaak niet. Hierdoor moest de app vaak op nieuw worden opgestart waarna deze het wel deed.

Oordeel
De koptelefoon is een koptelefoon met goede looks maar met een slechte geluidskwaliteit. JBL wilt met de Everst elite 700 meedoen met de grote jongens, kwam looks is dat zeker gelukt maar op alle andere punten hebben ze nog erg veel te doen. Voor dit geld kan je veel betere alternatieven krijgen. Voor dit geld kan je beter een koptelefoon van Sennheiser, Sony of Beats kopen.

Heb jij ook een JBL Everest 700 Elite (Zwart)?