Logitech H800 Review

Sir henk 27 december 2015, laatste update op 27 december 2015, 159 views

Logitech H800

Kort samengevat is deze headset gewoon gemaakt om mee te Skypen (of dergelijken). De microfoon is goed, het zit goed(als je stil zit, anders wat losjes) en heeft goed bereik. Echter is het Skype logo op de doos wat misleidend gezien je niet kan ophangen/opnemen in Skype met de knoppen.

Pluspunten

• Microfoon mooi verstopt wanneer niet nodig
  • Handige knoppen
  • Opberg ruimte voor dongle
  • Goede microfoon
  • Zit lekker
  • Niet al te groot, hangt prima om je nek.
  • Ver bereik met dongle en bluetooth
  • ▒ punt je hoort je omgeving goed

Minpunten

• Knoppen werken niet met Skype, ook al staat er een Skype logo op de doos
  • Matige bass
  • Zit vrij losjes
  • ff wennen vˇˇr lang gebruik
  • Van apparaten wisselen is veel gedoe (b.v. wanneer je 2 bluetooth apparaten hebt)
  • Kan volgens handleiding heel slecht tegen water
  • ▒ punt je hoort je omgeving goed

Features Score: 2
Opnamekwaliteit Score: 5
Deze headset is echt perfect voor Skype,
goede microfoon,
van vrienden nooit klachten gehad over achtergrond geluid,
microfoon stop je zo weg,
je hoort mensen prima praten
en je kan best ver door het huis lopen zonder de verbinding te verbreken.

Echter is het Skype logo op de doos van de headset een beetje misleidend. Hierdoor had ik het vermoeden dat je de knoppen zou kunnen gebruiken voor Skype, zoals gesprekken opnemen of beŰindigen. Dit bleek echter niet het geval te zijn, De knoppen (behalve volume) halen op de computer niks uit.

De geluidskwaliteit van de headset is ook niet echt geweldig, niet voor muziek met een beetje een bas tenminste. Je moet de headset tegen je oren aan drukken wil je een beetje mooie bas horen. Dit maakt voor audio/video gesprekken natuurlijk niet uit.

Wisselen van dongle naar bluetooth gaat erg makkelijk. Maar wisselen tussen 2 apparaten die bluetooth gebruiken niet. Dan moet je of de bluetooth uitzetten bij het ene apparaat en bij de andere aan, of je moet steeds opnieuw verbinden door allemaal knoppen in te drukken.

Wat ook een beetje jammer is is dat ze in de handleiding echt heel nadrukkelijk zijn over hoe slecht het tegen water kan. Ik ben hierdoor heel voorzichtig maar daardoor kan ik de headset soms ook niet gebruiken (zoals op de fiets als het begint de miezeren).

Al met al is deze headset nog steeds perfect voor Skypen en dergelijken. Alle minpunten hebben namelijk geen invloed op een normaal Skype gesprek.
Ik ben ook zeker niet on tevreden met mijn aankoop. Ik gebruik de headset overal voor, gamen, skypen en muziek. Soms wil ik wel iets beters voor muziek maar dit scheelt me best wat geld.

Heb jij ook een Logitech H800?

Sir,

IK heb vandaag de H800 wederom gekocht. Twijfelde nog aan de Jabra Evolve 65, maar de dertig euro meerprijs en de slechtere en spaarzame reviews hebben mij toch doen besluiten om de H800 te kopen. voor deze prijs is er geen betere bluetooth headset met microfoon boom voor goed stemgeluid. Wat betreft het zit comfort heb ik zelf een simpele oplossing bedacht. Ik heb twee oorkussens van een andere koptelefoon gebruikt. Twee kartonnetjes rond geknipt met een rond gat in het midden. Deze over de oorschelp geplaatst van de H800 en vervolgens de oorkussens er op gezet. Nu heb ik een over-ear koptelefoon die geweldig goed zit en goed afsluit. Ook het geluid is daardoor verbeterd. Dit maakt de H800 zoveel beter in alle opzichten.