Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Philips SHB9850NC (Zwart) Review

BamSlam_ 26 december 2015, laatste update op 26 december 2015, 1.289 views

Philips SHB9850NC (Zwart)

Ter vervanging van mijn "verdwenen" Sennheiser MM550-X deze hoofdtelefoon aangeschaft. Met rentepunten betaalde ik 105 Euro ipv 169. De Sennheiser kostte, ook met rentepunten, 250 Euro. Ik ben zeer tevreden met deze hoofdtelefoon. Prima geluid, uitstekende ruisonderdrukking, makkelijke koppeling met Bluetoothapparaten. De onhandige touchbediening accepteer ik, zeker gezien de prijs/prestatieverhouding.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • APT-X ondersteuning
  • Draagcomfort (over ear)
  • Makkelijk te koppelen via NFC
  • Ondersteunt simultane koppeling met twee apparaten
  • Micro-usb en minijackkabels en vliegtuigverloopplug meegeleverd
  • Prijs/prestatieverhouding, zeker bij aankoop met rentepunten

Minpunten

• Touchbediening: per ongeluk aanraken is verandering van nummer cq volume. Druktoetsen bevallen mij veel beter.
  • Geen opbergetui meegeleverd
  • Accu niet door de gebruiker te verwisselen

De SHB9850NC/00 bevalt prima. Ik gebruik hem in combinatie met mijn Samsung Galaxy S5, die de APT-X codec ondersteunt. Heerlijk geluid met een goede punch, met goede basweergave en heldere hoge tonen. Bij sommige nummers lijkt het middengebied een ietsje minder strak, maar toch is het heerlijk genieten met deze hoofdtelefoon. Ik vind hem beter klinken dan mijn vorige Sennheiser, die een heel stuk duurder was.

Erg onder de indruk ben ik van de ruisonderdrukking. Bij mijn vorige Sennheiser stelde dat niet veel voor. De Philips doet dit véél en veel beter. Ik ben met de hoofdtelefoon op onder een lawaaiige afzuigkap gaan staan, ter simulatie van het geluid van een vliegtuigmotor. Bij inschakeling van de noise cancelling werd dit geruis gigantisch teruggedrongen. Ook hoorde ik amper verschil in de geluidskwaliteit met- en zonder ruisonderdrukking.

Minder prettig vind ik de touchbediening aan de rechterzijkant. Wanneer je per ongeluk deze aanraakt (bv als je hem even van je oren afhaalt) schiet je naar een volgend of vorig nummer of wordt het volume aangepast. Vooral dat eerste is zeer irritant. Mijn Sennheiser had drukknoppen, wat een stuk bedrijfszekerder is.

Een belangrijk minpunt vind ik dat de accu niet makkelijk te verwisselen is. Bij de Sennheiser kon je deze er uittrekken en een nieuw exemplaar erin duwen. De Philips zul je of op moeten sturen of "openbreken". En dan zit de accu wellicht nog vastgesoldeerd ook.

Overall ben ik zeer tevreden met deze hoofdtelefoon. Prima geluid, uitstekende ruisonderdrukking, makkelijke koppeling met Bluetoothapparaten. De onhandige touchbediening accepteer ik, zeker gezien de prijs/prestatieverhouding.

Heb jij ook een Philips SHB9850NC (Zwart)?

Goede, simpele review.
Ik heb wel een vraagje; waarom zou je de accu willen verwisselen?
De accu zou ik willen verwisselen omdat deze niet eeuwig meegaat. Naarmate de accu meer opgeladen en weer ontladen wordt, zal de speelduur afnemen. Een makkelijk verwisselbare accu levert dan een veel duurzamer product op.
Daar heb je gelijk in, thanks voor je snelle reactie!
Ik twijfel heel erg tussen de on-ear (SHB8850NC) en deze, ik neig meer naar de SHB9950 maar de prijs houdt me een beetje tegen.
Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan on-ear: de kussens die op mijn oorschelpen drukken gaan mij binnen een kwartier enorm irriteren. Vandaar dat de standaard bij mij over-ear is. Maar dat is een persoonlijke voorkeur natuurlijk, uiteraard weet ik niet of on-ear voor jou acceptabel is of niet.
Vallen de oorschelpen volledig over je oren heen? Ik las in een aantal reviews dat dit niet het geval zou zijn.
Bij mij vallen ze er net volledig overheen. Ik kan me voorstellen dat dat niet bij iedereen het geval is. Al weet ik niet of ik gemiddelde of kleine oorschelpen heb of niet :)
Thanks voor de extra info!

Ik ga voor deze, mochten ze me niet bevallen kan ik ze alsnog terugsturen als ik me niet vergis (bol.com). Veel plezier van de koptelefoon, ik verwacht de mijne na het weekend ;)
Graag gedaan! Ben benieuwd of de hoofdtelefoon jou net zo goed bevalt als hij mij doet. Laat het even weten!