Specificaties 14 speed Blu-Ray-brander - Bekijk alle specificaties

LG BE14NU40 Zilver Review

XL2000 25 december 2015, 733 views

LG BE14NU40 Zilver

Top brander zonder fouten!! Ondersteuning voor Dual Layer en Blu-Ray XL (100 GB), en voor M-DISC branden Ún USB 3.0 14 speed waren voor mij doorslaggevend. Ook op USB 2.0 werkt de brander prima, maar dan op max 6x (6 speed).

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Geberuikersgemak
  • Geen brandfouten
  • 14x speed
  • BD-XL en M-DISC ondersteuning
  • USB 3!

Minpunten

• Geluid bij branden
  • Soms uit/aan zetten voor USB herkenning

Media-foutgevoeligheid Score: 5
Media-compatibiliteit Score: 4
Schrijfsnelheid Score: 5
Leessnelheid Score: 5
Omdat ik op zoek was naar een betrouwbare opslag, die ook over jaren heen betrouwbaar blijft, gekozen voor Blue-Ray.
In het algemeen: Harde schijven (ook SSD) hebben een verval-periode. Na een paar jaar worden ze onbetrouwbaar. Voor CD en DVD geldt hetzelfde, omdat de schrijfbare laag een dye is (verflaag). De verflaag vervaagd door UV (zonlicht) en zuren (bijv. van vingerafdrukken).
Bij Blu-Ray is de schrijflaag van polycarbonaat, in tegenstelling tot CD en DVD, die voor 150 jaar goed blijft. Ook zijn er tegenwoordig M-DISC varianten, die tot 1000 jaar goed blijven (zeggen ze).

Deze LG brander heeft de specificaties van vandaag de dag. Ondersteuning voor Dual Layer en Blu-Ray XL (100 GB), en voor M-DISC branden Ún USB 3.0 14 speed waren voor mij doorslaggevend.
Ook op USB 2.0 werkt de brander prima, maar dan op max 6x (6 speed).
daarnaast heeft hij ook 3D ondersteuning, vooral voor afspelen (als externe Blu-Ray speler) kan dat handig zijn, maar voor mij minder relevant omdat ik al een 3D Blu-Ray speler heb.

Belangrijke pluspunten:
- 14x snelheid op USB3
- Ondersteuning M-DISC en BD-XL
- Ondersteuning USB 3
- Geen enkele brandfouten bij SONY en TDK Blu-Ray discs

Belangrijke minpunten / aandachtspunten
- Maakt best veel geluid bij branden. Dat valt een beetje tegen en kan volgens mij anno 2015 wel iets beter
- Initialiseert soms niet als je hem aansluit aan laptop of computer, soms moet ik hem nogmaals uit/aan zetten om de USB herkenning op gang te krijgen. Is geen ramp, en ligt misschien aan mijn computer.

Extra toevoeging:
Ik gebruik alleen Blu-Ray discs van Sony en TDK. Deze zijn bijna gegarandeerd goed en zij produceren en ontwikkelen deze zelf. Andere merken worden in "algemene" fabrieken geproduceerd, en krijgen an een eigen verpakking, maar je weet dan niet precies wat je krijgt en kwaliteit kan dus verschillen.
Verbatim heeft ook goede discs, maar bepaalde series zijn LTH (Low To High) ipv HTL (High To Low). LTH Blu-Ray discs hebben een geavanceerde dye schrijflaag ipv een echte polycarbonaat laag, en zijn dus ook op den duur minder betrouwbaar. Nadeel is dat je de betrouwbaarheid pas leert kennen als het te laat is ;)

Heb jij ook een LG BE14NU40 Zilver?

Hey, ik wil deze ook gaan kopen voor het afspelen van m'n blu-rays. Maar ik heb twee vragen:
1. Zat er in de doos software om blu-ray films af te spelen? Zo ja, was dit een proefversie of een licentie?

2. Werkt de blu-ray speler ook als je hem via een USB 3.0 poort van voeding voorziet of moet hij ook nog aangesloten worden aan een stopcontact?
Hi,

De volledig CyberLink Power Suite zit er bij. Je kan dus CyberLink PowerDVD gebruiken om af te spelen.
In beginsel heb je met USB 3 geen externe voeding nodig.
Ik heb alleen nog niet zonder gewerkt, de externe voeding zit er bij mij standaard aan vast.

ik kan hem nog steeds aanraden trouwens ;)
Hallo,

Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van de opvolger, de BE16NU50, en het lukt mij niet om in windows 10 pro een blu-ray disc in windows verkenner zichtbaar te krijgen. Cyberlink en andere programma's al geprobeerd, maar ook deze zien geen blu-ray disc in het apparaat zitten.
Heb jij misschien nog een tip voor mij? Ik heb ook al het windows stuurprgramma verwijderd en op nieuw laten installeren echter zonder resultaat.

Bedankt alvast.

Eelco

ps Alle andere media wordt wel herkend.
Zie mijn laatste reactie ;) Bij mij geen problemen
Hi,

Bedankt voor je antwoord maar dat is het eerste wat ik gedaan heb. Helaas geen update voor wat dan ook beschikbaar. Op de NL site van LG kennen ze het apparaat niet eens.
Nog een vraagje, deed jouw brander/speler het direct uit de verpakking ?

Eelco
Ja werkte helemaal out of the box
Hallo,

Ondertussen heb ik de speler/brander retour gestuurd wegens defect.

Eelco
Zie mijn reactie hier onder ;)
Vandaag een paar Blurays gebrand met Windows 10, zonder problemen.
Ik gebruik zelf overigens altijd Nero, en in dit geval Nero 2016.

De brander zelf werkt dus probleemloos. Data is geverifieerd en heb ik op andere spelers geprobeerd. geen probleem met Windows 10 dus.

Misschien dat de meegeleverde software op de CD niet lekker werkt onder Windows 10, maar dat kan ik dus zelf niet testen of bevestigen.

Wel is mijn ervaring dat het uitvoeren van programma's met compatibiliteit opties goed werkt.
Ik draai op mijn PC meerdere applicaties met compatibiliteit-modus Windows 7, en werkt goed