Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Everest 700 Elite (Zwart) Review

NogneTestpanel 28 december 2015, 655 views

JBL Everest 700 Elite (Zwart) (Testpanel)

Voelt en oogt stevig maar dat is de prijs ook ;)

Pluspunten

• Geluid
  • Accuduur
  • Handsfree bellen
  • Stevige opberghoes

Minpunten

• Headset kraakt als er geen geluid word afgespeeld
  • Gebruik tijdens opladen is wat lastig (korte usb kabel)

Uitpakken
Ik heb van Tweakers en JBL de kans gekregen om de JBL Everest 700 Elite (zwart) uit te testen. Hier heb ik dan ook uitgebreid gebruik van gemaakt.

De koptelefoon zat in een stevige verpakking. Het kostte dan ook wat moeite om de koptelefoon uit de verpakking te krijgen want hij zat goed vast. Daarnaast was het niet duidelijk hoe ik de koptelefoon het beste uit de verpakking kon krijgen. Wat mij betreft had de verpakking dus efficiŽnter gemogen.

Inhoud

De doos bevat:

- JBL Everest 700 Elite (zwart)
- JBL opberghoes
- Micro-USB oplaadkabel
- Audio label met 3.5mm aansluiting
- Snelstartgids
- Garantie en veiligheidsblad
- Mijn JBL Hoofdtelefoon App download-instructies

Specificaties:

General Specifications
Battery Type: Polymer Li-ion Battery (3.7V, 850mAh)
Music Play Time: 15 hours with ANC and BT; 25 hours with ANC only

Bluetooth Spec 4.1
Bluetooth Profiles A2DP V1.2, AVRCP V1.4, HFP V1.6, HSP V1.2

Specificatie overzicht

Koppelen en JBL App

Om de koptelefoon te koppelen houd je de Aan/Uit-knop 3 seconden ingedrukt. Hierna zal de koptelefoon en bluetooth aan gaan en kan je koptelefoon vinden in het bluetooth overzicht van je pc/smartphone.

Toen ik de koptelefoon had gekoppeld met mijn iPhone zag ik dat ik de accu status kan uitlezen op mijn telefoon, ik wist niet dat dit mogelijk was omdat dit de eerste keer is dat ik een bluetooth koptelefoon gebruik ipv bedraad.

Toen de koptelefoon was gekoppeld heb ik de JBL app gedownload. Voordat ik de app had opgestart, heb ik eerst wat muziek aangezet en ik werd dan ook redelijk verrast van het volle geluid wat uit de koptelefoon kwam. Terwijl mijn muziek aanstond heb ik de app opgestart.

In de JBL app kan je:
- de EQ aanpassen
- TruNote Auto Calibration
- Smart Buttons programmers
- Ambiant Awareness per oor instellen.

Accuduur

Na 13 uur luisteren is de koptelefoon echt helemaal leeg, hij haalt de 15 uur bij mij dus niet. Van de 13 uur heb ik ongeveer 60 minuten gebeld en heb ik mijn ambiant awareness altijd op "Off" gehad.

Geluid

Het geluid is geweldig! Ik had van te voren niet verwacht dat er zo'n helder geluid uit een bluetooth headset kan komen. Hier was ik dan ook erg verrast over.

Alleen als je geen muziek op hebt staan en alle functies staan uit, kraakt de koptelefoon een klein beetje. Ik vind dit niet heel storend maar vind het wel een punt wat gemeld moet worden.

Besturing

Het is even wennen voordat je door hebt wat elk knopje doet, maar als je dat door hebt werkt het perfect. Je kan het geluid harder/zachter zetten dmv je koptelefoon of het apparaat waarmee je je muziek afspeelt.

Het enige waar ik zelf tegenaan liep is dat als je een ander apparaat wil koppelen dat je koptelefoon uit moet staan en je de Aan/Uit-knop 6 seconden ingedrukt moet houden totdat een vriendelijke vrouw zegt: "JBL Everest is ready to pair"

Over de prijs kan ik lang verhaal schrijven maar dit is iets persoonlijks. Zelf zou ik niet zo snel een dure koptelefoon halen, maar ik vind wel dat deze headset zijn prijs waard is.

Draagcomfort

Dit is net zoals de prijs heel erg persoonlijk, ik vind dat de koptelefoon prettig zit. Na een stevige muziek sessie heb ik niet het gevoel gehad dat de headset begon te jeuken en van mijn gaming headset kan ik dat niet zeggen.

Heb jij ook een JBL Everest 700 Elite (Zwart)?