Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Everest 700 Elite (Wit) Review

RebelliousTestpanel 23 december 2015, laatste update op 25 december 2015, 253 views

JBL Everest 700 Elite (Wit) (Testpanel)

Een allround koptelefoon met een uitstekende geluidskwaliteit. Met een aantal positieve punten en een aantal mindere punten. Echter krijg je voldoende waar voor je geld. Ben je opzoek naar een premium koptelefoon neem dan zeker deze headset in overweging.

Pluspunten

• Geluid is van uitstekende kwaliteit.
  • Voelt kwalitatief uitstekend aan. Premium.
  • Geluid via bluetooth is uitstekend.
  • Geluid via het kabeltje is ook uitstekend.
  • Opberghoes, microUSB kabel en audiokabeltje meegeleverd.
  • Accu is uitstekend. Vormgeving is uitstekend
  • Ook te gebruiken als headset via bv de telefoon.
  • .Leuke app handig voor instellen diverse functies.

Minpunten

• Vrij strak om het hoofd. Dit kan soepeler worden na verloop van tijd.
  • Bedieningsgemak op de koptelefoon zelf is niet optimaal.
  • Noice Cancelling kan wat beter.
  • De prijs kan voor sommigen te hoog zijn.
  • Geen poweradaptor enkel USB kabel.
  • Kabels zijn vrij kort.

Uitpakken en Verpakking

De koptelefoon zit vrij stevig in de verpakking. Daardoor kost het wat moeite deze uit de verpakking te halen.

De koptelefoon zit in een mooie doos. Daarnaast vind je in de verpakking:

- Een stoffen hoes.
- Een USB kabel.
- Een audio kabel.

Gebruik en Geluidskwaliteit.

De koptelefoon is makkelijk in gebruik. Wel is het eventjes priegelen met de knopjes op de koptelefoon. Ze zijn wat klein. Als je deze eenmaal begrijpt werkt het prima.

De geluidskwaliteit is uitstekend. Zowel via Bluetooth als via de kabel. Wel zo nu en dan wat storing gehad met de Bluetooth verbinding maar dit komt door de telefoon waar ik deze aan heb gekoppeld. Dit is een goedkope smartphone. Sony Xperia E1.
Verder het geluid getest via een kabel met een Asus H170 Pro Gaming. Subliem geluid! Let wel ik ben geen audiofiel.

Connectiviteit

Je kan de koptelefoon verbinden via een traditionele audio kabel. Daarnaast biedt de koptelefoon een verbinding via Bluetooth. Deze werkte op zich goed. Ik had af en toe last van wat storing. Echter dit komt door de telefoon waarmee ik het heb getest.

Accu/Batterij

Ondertussen zeker 10 uur met de batterij gedaan. 10/15 uur lijkt mij een redelijk tijd om voldoende uren draadloos te kunnen luisteren.

Active Noise Cancellation
Deze werkt op zich goed. Doch valt er wat aan te verbeteren. Ik heb het enkel in een thuis situatie kunnen testen.

Draagcomfort

Hij draagt wel prettig. Echter ik vind hem vrij strak op het hoofd zitten. Natuurlijk zal dit wat beter worden bij langdurig intensief gebruik.

JBL App

De app is handig in gebruik en hier kan je diverse instellingen configureren.

Overall conclusie

Het is echt een uitstekende koptelefoon. Premium kwaliteit. Vanzelfsprekend zijn er altijd wel een aantal punten van verbetering. Echter deze koptelefoon kan de concurrentie goed aan met andere koptelefoons in dit prijs segment. Ben je op zoek naar een goede koptelefoon in dit prijs segment; neem de koptelefoon dan in overweging!

Dankwoord aan Tweakers.net / JBL.

Ik heb de kans gekregen van Tweakers.net en JBL om dit uitstekende product te mogen testen. De headset zou normaliter buiten mijn bereik zijn financieel gezien. Hierbij mijn dank aan Tweakers.net en JBL.

Heb jij ook een JBL Everest 700 Elite (Wit)?

Beetje karige review als je de kans krijgt om hem te testen. Er zijn mensen die dat toch een stukje uitgebreider doen.