Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Xiaomi In-Ear Headphones Pro (Zilver) Review

Tommieboy_007 23 december 2015, 296 views

Xiaomi In-Ear Headphones Pro (Zilver)

De oordopjes zijn goed, zeker voor de prijs. Ten opzichte van de V2 is het de upgrade waard.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Geluid

Minpunten

• Afstandsbediening
  • Karige verpakking

Review Xiaomi Piston Iron

Omdat de Pistons V2 niet echt comfortabel zitten door de scherpe randen vond ik het tijd voor nieuwe oordopjes. Toen ik zag dat Xiaomi een nieuw type had uitgebracht vond ik het een goed moment om deze te bestellen. Deze review zal dan ook gericht zijn op het vergelijk met de V2. Via Banggood heb ik 17,62 hiervoor betaald.
Verpakking
De Pistons komen binnen in een geseald zakje met daarin het doosje. In het doosje zitten de oordopjes en een los doosje met daarin nog 3 sets eartips in verschillende maten. De verpakking zelf is iets minder luxe dan die van de V2.
[h1]Vormgeving
[/h2]
De oordopjes vind ik een stuk mooier dan de V2. Ze hebben een rondere vorm en de eartips zijn schuin op de body bevestigd wat het comfortabeler maakt om de oordopjes in te hebben. Een bijkomend voordeel is dat je in het donker meteen weet wat links en rechts is zonder met een lampje naar de letters te zoeken.
De afstandsbediening zit in de snoer naar het rechteroor verwerkt, in tegenstelling tot de V2 waar deze op de splitsing van de snoeren zit. Het voordeel van de hoge afstandsbediening is dat de microfoon zich dichter bij de mond bevind. Ik gebruik de oordopjes echter nooit om mee te bellen dus voor mij is dit niet echt een pluspunt. Een nadeel hierbij is dat je moet tasten om de afstandsbediening te vinden omdat deze buiten je gezichtsveld valt. Ook de keuze om de knoppen voor volume en play/stop op een rijtje te zetten vind ik minder praktisch dan bij de V2 waar de losse play knop meteen te vinden was. Daarnaast vind ik het jammer dat de draad met een star stuk kunststof aan de body zijn bevestigd en niet met een flexibele verbinding zoals de V2.
Geluid
Het belangrijkste punt is natuurlijk het geluid. Ik heb de oordopjes wat in laten spelen. Ten opzichte van het goede geluid van de V2 is het helderder. Waar ik bij de V2 soms vond dat de bass te overheersend was en de rest wat dof klonk is dat nu opgelost. Ik heb getest met een Xperia Z1 Compact waarbij het nog heel veel uitmaakt welke geluidsinstellingen je gebruikt. Het is in ieder geval niet nodig de bass hoger in te stellen.
Al met al is dit zeker een upgrade ten opzichte van de V2. De grootste pluspunten hierbij vindt ik het geluid dat helderder is en het draagcomfort door de ronde vormen en schuine montage van de eartips. Qua nadeel vind ik de afstandsbediening en als klein punt de karige verpakking het benoemen waard. Voor 17,62 zijn dit zeer goede oordopjes.

Heb jij ook een Xiaomi In-Ear Headphones Pro (Zilver)?