Kingston HyperX Cloud II Red Review

abroz89 21 december 2015, 265 views

Kingston HyperX Cloud II Red

Fantastische headset voor een heel goede prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Stevigheid
  • Klantenservice
  • Goede volledig wendbare microfoon
  • Comfort
  • Afneembare en 2 soorten oorkussens

Minpunten

• Drivers van de meegeleverde soundcard moesten geupdatet worden voor goed geluid te verkrijgen

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 5
Deze headset is volgens mij de beste in de midrange die je kan krijgen voor je geld.

Comfort: Hij zit nooit oncomfortabel zelfs na urenlang aan te hebben. Er zijn 2 verschillende soorten oorkussens. Mijn voorkeur gaat uit naar de lederen maar de andere zitten ook zeer goed. De microfoon is afneembaar indien je deze niet nodig hebt en er is een dopje voor de lege stekker zodat het niet zichtbaar is dat er iets ontbreekt. De draad van de koptelefoon samen met de draad van de geluidskaart geeft ongeveer 3m in lengte.

Het geluid heeft een hoge detailweergave en de bassen (bijvoorbeeld bij granaatinslag tijdens gamen) zijn perfect gedoseerd en indrukwekkend.

De bouwkwaliteit is zeer stevig.
Ik had nog een sennheiser liggen van rond de 80 euro maar deze koptelefoon overklast deze op quasi alle vlakken. Het geluid van de sennheiser is iets neutraler wat net iets beter is voor de klassiekere muziek of zachte rock maar dat weegt niet op tegen alle voordelen van deze hier.

1 minpunt! De geluidskaart die meegeleverd wordt werkt niet bij iedereen zoals het moet. Ik ervaarde geruis en poppende geluiden. Toen ik erover opzocht bleek het een productiefout. Na een mail naar Kingston hebben ze mij de juiste driver met instructies om te installeren + een nieuwe geluidskaart met de juiste driver gratis toegestuurd. Perfecte klantenservice dus. Het probleem was daarmee volledig verholpen.

Een aanrader!!

Heb jij ook een Kingston HyperX Cloud II Red?

Reviews door de redactie