Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Google Chromecast (2015) Zwart Review

AW_Bos 21 december 2015, 470 views

Google Chromecast (2015) Zwart

Het is een prima product waarmee je in combinatie met je tablet of smartphone je TV omtovert tot een Smart-TV. De installatie is vlot geregeld, en de beeld- en geluidskwaliteit zijn prima.

Pluspunten

• Snel te installeren
  • Geen poespas voor instellingen
  • Goedkoop
  • Goede beeld- en geluidkwaliteit
  • Leuke screensaver met random foto's

Minpunten

• USB-kabel nodig voor voeding
  • Ronde apparaat is lastig weg te werken
  • Geen USB-MicroUSB kabel bijgeleverd.

Geluidskwaliteit Score: 5
Omdat ik vaak YouTube kijk (en binnenkort ook mogelijk NetFlix) op mijn telefoon op mijn slaapkamer vanuit bed, was ik het op zijn minst gezegd een beetje zat om steeds maar weer naar zo'n klein schermpje te kijken. Om een beetje betere kijkbeleving te hebben besloot ik dus om een Chromecast aan te schaffen.

Nadat ik hem binnenkreeg (met jawel, een Nederlandse verpakking :) ) heb ik hem direct geinstalleerd. Met een app op je telefoon moet je eenmalig de device (die aan je HDMI hangt) op je WiFi-netwerk aansluiten. Na ongeveer 5 minuten, waarbij het downloaden van een update erbij in zat, was het geheel klaar om te gebruiken.

Met de YouTube app op mijn telefoon kon ik verbinding maken met mijn Chromecast mediaserver, en alles wat ik op deze populaire app bekijk wordt direct vertoond op mijn televisie.

Ik vind het ideaal, en de beeld en geluidkwaliteit is prima. De enige nadelen is de afwerking van het product dat deze lastig weg te werken is. Dat er verplicht een USB-kabel voor nodig is. Op zich kan ik me indenken dat je met de huidoge techniek hier niet meer omheen kan, maar dan was het wel tof geweest als Google er een MicroUSB -> USB kabel meeleverde, omdat sommige televisies ook een USB-aansluiting hebben.

Verder is het geheel een topproduct!

Heb jij ook een Google Chromecast (2015) Zwart?

Weet je zeker dat er geen USB kabel bij zit? Ik heb 'm in Duitsland gekocht en kreeg er gewoon een kabel en 'lader' bij.

Plaatje van Google (met US stekker dan wel): https://www.thurrott.com/...s/2015/10/cc-w-cables.jpg
Vreemd, dat er bij jouw geen usb kabel bij zat. Bij zat er wel 1 bij, met adapter voor de stroom..
Ik heb hem al een paar maanden, maar ik kan me niet herinneren dat ik er een losse USB->MicroUSB kabel erbij had voor de spanning. Alleen een complete USB-adapter die niet altijd even gewenst is.
Bij mij zat er een usb kabeltje bij en een los adaptertje dat ik niet nodig heb aangezien de tv nog een usb poort vrij had.