Specificaties Actie, Race, Voetbal-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Rocket League, PC (Linux, macOS / OS X, Windows) Review

forsel 19 december 2015, laatste update op 19 december 2015, 392 views

Rocket League, PC (Linux, macOS / OS X, Windows)

Fantastisch spel, ook voor haters van de beide genres (voetbal + racegame).

Pluspunten

• leuk idee, uitstekend uitgewerkt door de mogelijkheid tot double-jump en boost
  • Uitstekende custom game keuzes
  • Veel mogelijkheden tot personaliseren van je auto
  • Quick-chat functies
  • Verscheidene speelvelden
  • Leuke DLC
  • Mogelijkheid tot voice chat
  • Fantastische soundtrack

Minpunten

• speelvelden lopen niet allemaal even soepel (fps)
  • Nog geen manier gevonden om met je party in een 'vrije training' rond te dollen
  • Soundtrack niet af te spelen tijdens het eigenlijke spelen

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 5
Geluid Score: 3
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Dit word niet zeer gedetailleerd, maar eerder een verduidelijking van de goede en slechte punten.

Zoals aangegeven is het een leuk idee. Voetballen met auto's. TopGear deed het al eens, maar dit is daarvan de behoorlijk overtreffende trap. Dit komt vooral doordat de auto's raket aangedreven zijn en je er daardoor flink wat capriolen mee uit kunt halen.

Custom game keuzes, hiervan kan ik het beste gewoon een screenshot laten zien.

Personalisatie is zeer breed, je hebt verschillende soorten auto's, kunt er verschillende tinten van de teamkleur op doen en hebt enkele vastgestelde vinyls die je elke gewenste kleur kunt maken. Daarnaast kun je je velgen aanpassen, je raketspoor aanpassen, een vlaggetje kiezen uit vele mogelijkheden en voor de TF2 liefhebbers, er kunnen hoeden geselecteerd worden.

Quick chat werkt snel en soepel. Als je met een gamepad werkt dient de vierpuntsdruktoets voor het openen van een van de 4 submenu's. Dit is naar mijn mening handig, vooral omdat je salty teammates dan niet steeds met bloedende vingers het toetsenbord hoeven te beroeren. Natuurlijk zijn deze medespelers er nog steeds bij, want online gaming.

In de context van online gaming past ook voice chat. Dit kun je in een menu aan of uitzetten en tijdens het spelen per speler beslissen of je diegene wilt dempen of niet.

De soundtrack is natuurlijk smaakgevoelig, maar naar mijn mening past deze uitstekend bij Rocket League. Jammer is echter wel dat deze soundtrack bij het vinden van een match of het starten van een offline match direct weg is. Geen muziek tijdens de laadschermen, die overigens niet lang zijn. Maar ook gn muziek tijdens het spelen. Ik vond dit jammer.

In de speelvelden zit voldoende variatie, maar het is jammer dat bij enkele hiervan de framerate nogal dropt. Vooral de nachtelijke speelvelden lopen minder soepel dan de dag-variant.

Wat betreft de training wil ik de developers een compliment geven om de variatie in trainingen. Er word een basis tutorial en een advanced tutorial aangeboden. Daarnaast worden er oefeningen voor schieten, verdedigen en luchtschoten (aerial's) aangeboden. Deze oefeningen helpen echt, doordat veel verschillende spelsituaties worden gebruikt. Als je buiten deze oefeningen gewoon voor de lol tegen een bal aan wilt rijden, is er ook nog 'vrij spel'. Geen spelregels, geen timer, geen tegenstander, wl een bal. Tijdens dit vrij spel kun je, net zoals in Street Fighter: IV zoeken naar een match, op deze manier hoef je niet niets te doen. Jammer dat deze modus niet kan worden gespeeld met meerdere spelers, waardoor je dus niet samen met je party kunt dollen in deze oefenarena.

Zo is het aan het einde van deze review toch een vrij grote geworden.

Ik wil het spel een 9 geven. Het spel heeft potentie en is de gebruikelijke 15 euro zeker waard. De 'replayvalue' is zeer hoog.

Heb jij ook een Rocket League, PC (Linux, macOS / OS X, Windows)?

Bedankt, zoals je ziet was het mijn eerste keer!