Specificaties 32" @ 3840x2160 (Ultra-HD) (IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Acer B326HK Grijs, Zwart Review

352791 18 december 2015, laatste update op 18 december 2015, 297 views

Acer B326HK Grijs, Zwart

Mooie monitor, goede kleuren, wit is helaas een beetje gebroken wit.

Pluspunten

• Groot, maar niet te groot, goede pixeldichtheid
  • Mooi helder beeld
  • Minder dan 1000 euro 4K IPS

Minpunten

• Klein beetje gebroken wit

Ben de laatste tijd veel met grafisch werk bezig en moest een keer echt een goede monitor. Na wat gepuzzel in de pricewatch, kwam ik er op uit dat dit hem ging worden; 4K, IPS, minder dan 1000 euro, en groter dan 30 inch (geen zin in een vergroot glas).

Mijn (noemenswaardige) referentie kader: Oude bedrijfs monitor (Samsung PLS 23" kan het type niet meer vinden), Apple Ipad Air 2, Microsoft Surface Pro 3 en mijn oudere Samsung 2343BW.

Het is een hele bak met licht als je hem voor het eerst aanzet. De kleuren en alles zien er erg goed uit. Gigantisch verschil met mijn oude monitor. Toen ik later een film ging kijken op mijn beamer viel me meteen op hoe donker dit beeld was vergeleken met deze monitor.

Als ik dan mijn andere apparaten erbij pak moet ik wel eerlijk zijn dat je het prijsverschil wel ziet. Wit is een klein beetje "gebroken wit" met een warm tintje, als je dan de Ipad en Surface ernaast zet, zie je dit niet bij de Ipad, maar wel bij de Surface, die een koudere tint wit heeft waardoor het niet zo opvalt. Dit lijkt niet te verhelpen zijn met de instellingen, al kan ik ermee leven aangezien het zo helder is.

Als ik naar foto's ga kijken staan de acer en de ipad allebei op de eerste plek, ze hebben beide een andere manier om grote contrasten weer te geven. De ipad wat "zachter" vergeleken met deze monitor. Allebei de manieren hebben hun charmes, waardoor ik niet duidelijk kan zeggen wie de winnaar is. Voor mijn doeleinden (websites maken) ben ik blij met deze monitor. De kleuren van de surface zijn hier behoorlijk saai vergeleken bij de ipad en acer.

Het menu, tja.. de plaatsing van de knoppen maakt het allemaal heel onlogisch al is het gewoon een standaard, boven, onder, links, rechts menu. Ik denk dat het komt doordat je de middelste 4 knoppen moet gebruiken (van de 6 knopjes).

Pixeldichtheid vind ik perfect, bij mijn surface was dit veelste groot en doordat je geen tussenstap hebt tussen 150% en 200% schaling, deze monitor is perfect bij 150% schaling, ik heb hem op 125% (standaard) staan ipv werk wat nog wel te doen is.

Verder lijkt het scherm heel mooi gelijkmatig weer te geven, hoeken zien er hetzelfde uit als het midden.

Heb jij ook een Acer B326HK Grijs, Zwart?